Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Gissar på ungefär samma summa som rowe fått som erbjudande..
För er båda innehåller ju det på närmsta tre åren den dyra servicen vid 12000 mil..
Eller är det annorlunda med din bil? Vid vilka mil är de stora?
Användarvisningsbild
av börne
Ska erkänna att jag har rätt dålig koll på servicekostnaderna & när storservice ska ske osv för min bil :oops:

Köptes i Aug då det gjordes en oljeservice vid köp så har aldrig servat själv. Får väl dra ut till Volvo & fråga lite ang servicekostnader.
Användarvisningsbild
av joel80
Du kan ju kolla servicehäftet till att börja med så får du nog några ledtrådar till vilken som är den största/dyraste. Själva priset får du nog kontakta Volvo för. :)

Jag tror också priset på serviceavtal kan skilja rätt mkt beroende på vilken stad du är i.. Servicekostnaderna skiljer ju rätt mycket från stad till stad.

Jag gjorde en stor service med min V50 1,8f -06 där dom skulle ha 8900kr på Volvoverkstad i Stockholm, men i Gävle kom jag undan på strax under 6000kr! Exakt samma service, auktoriserad Volvo-verkstad..
Om man slår ut sånna prisskillnader på serviceavtal också syns ju det. :)
Användarvisningsbild
av börne
Japp... kan säkert skilja en del. Bor i Kristianstad & där har vi Kristianstads Automobil som är den stora Volvohandlaren & en mindre Volvoverkstad som heter Din Verkstad med en del folk från den större Volvoverkstaden som startade upp eget. Det är en Auktoriserad Volvoverkstad så kan säkert fixa serviceavtal även där. Har inte själv kollat men alla jag pratat med säger att dom är billigare & har en väldigt bra service & med gratis lånebil, så redan där kan man nog spara lite i samma stad.

Ska kolla med båda två... Sen får jag se om jag betalar cash eller man vill dela upp det med hjälp av serviceavtal. Tack för hjälpen.
Användarvisningsbild
av börne
Var inom Volvo idag & frågade lite. Dom hade datorstrul så han ska skicka papperna till mig, men det verkade ju vara en klar fördel med serviceavtal. Då min bil gått snart 9000 så kommer den servicen inte att rymmas inom ett avtal då det är så pass nära. Men när jag servar bilen & säger till att jag vill ha ett serviceavtal så får jag 20% rabatt på den servicen sen skulle det kosta 260kr/mån x 36 = 9360kr.

Om jag istället skulle göra all service under dessa tre år & betala kontant skulle det kosta totalt 13049kr.

Den kommande servicen får jag ju betala direkt i vilket fall, om jag vid servicetillfället väljer ett serviceavtal kommer den kosta 2160kr pga rabatten annars 2700kr.

totalt 15749kr utan avtal & 11520kr med ett serviceavtal för kommande tre år.

Men ska se vad det står i papperna som kommer så allt är helt hundra så man inte blir lurad av att nåt blev galet, det känns ju nästan för bra för att va sant med sådan skillnad.
Senast redigerad av 1 börne, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Låter bra.. men inte orimligt. Dom "låser" ju upp dig som kund i 3 år. Det är värt lite att ha kontinuerligt flöde av flöde och veta att inte du faller bort till någon annan verkstad. :)
Hoppas det inte är någon hake..
Användarvisningsbild
av börne
joel80 skrev:Hoppas det inte är någon hake..
Som sagt ska kolla vad det står sen när jag får papperna. Lite trist jag inte fick med mig dom men ska väl inte dröja så länge.

Bensinaren är väl rätt mycket billigare att serva också än tex en diesel. Stora servicen om jag fattade det rätt kommer först vid 18000 mil med kamrem osv, den vid 12000 mil var c:a 2000kr dyrare än en vanlig service då lite mer prylar byttes.
Användarvisningsbild
av rowe
joel80 skrev:Ingår hyrbil/lånebil i avtalet?

Jag betalar 268 ex moms för mitt serviceavtal nu de tre första åren.. Det blir 335kr ink moms. Då ingår hyrbil. Avtalet baseras på 2700 mil/år.. Jag körde 2900 nu första året.

Tycker det verkar vara i ungefär samma nivå med tanke på att jag kör lite mer än dig per år.
Hej. Ursäkta sent svar men ja, hyrbil ingår i avtalet. Avtalet är på "brons" nivå på bilbolaget i Östersund
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har tydligen silver.. undrar vad som ingår extra från brons då?

Jag tvättade min 850 då det var lite pl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]