Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milktrucker
ne det låste efter några minuter,när jag var långt in i affären.
Användarvisningsbild
av SvenB
Precis som den gör om du låst upp och inte öppnat dörren. Du kan ha fel på sensorn så den inte registrerar att dörren öppnats.
Användarvisningsbild
av johnnype
SvenB skrev:Precis som den gör om du låst upp och inte öppnat dörren. Du kan ha fel på sensorn så den inte registrerar att dörren öppnats.
Observera nu att det _finns_ en CarConfig inställning som automatiskt aktiverar larmen även när bilen lämnas olåst en viss tid! OCH en inställning som aktiverar larmet även på dörrnyckel och inte bara fjärrdosan!

Så kom inte med för bombsäkra svar när man inte vet exakt hur det ligger till!
Användarvisningsbild
av SvenB
Och var får man information om detta. Inte i instruktionsboken i alla fall. Nu har jag haft ganska många Volvo, och vad jag vetat har ingen haft detta.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av milktrucker
men det är inte förstavolvon som självlåser sig.

sen låser sig alla låsen när man kör iväg och när man stannat ock ska öppna bakluckan så är den fortfarande låst, samt övriga dörrar som inte öppnas inifrån.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jo den funktionen känner jag till att man kan aktivera. Men om det finns en option som självlåser bilen som jag inte känt till, så får ni ursäkta mig. Men på samtliga mina 24 Volvo har det inte funnits.
Användarvisningsbild
av bem
SvenB,

24 Volvo... det var nog rekord i antal Volvobilar nån haft som jag hört talas om.
Nån riktig favorit bland dessa?
Själv är jag inne på 5:e Volvon och kanske hinner med en eller två till innan man kört färdigt i detta jordelivet.
Jag håller envist fast vid varje Volvo ett bra tag jag.

PS. Ser det står "50 andra bilar" under ditt inlägg - hur i all världen har du hunnit med så många bilar (bara nyfiken)?

/Bo
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har dels haft några ungdomsbilar, men de flesta bilarna var taxibilar eftersom jag drev taxiåkeri i Stockholm mellan 1975 och 2006. Favorit bland Volvotaxibilarna utvecklade sig vartefter. Det började med 245 och fortsatte sedan utmed modellfloran till den sista en V70n. Sedan körde jag V70II några år som "extradräng" efter jag lämnade in. Men den skönaste taxibilen var min "Direktörsvagn", en Chevrolet Caprice -79 som jag hade i början på 80-talet. Denna bil, som jag har nu är bra som privatbil. lagom stor för mig.
Användarvisningsbild
av johnnype
Om du inte tror mig så kan jag väl visa dig ett urklipp här
Bild
Där ser du parameter #48 standardvärdet är 0x01, jag har själv prövat att ändra min till 0x02 och då sätter bilen igång larmet med fru och barn i bilen trots att den inte ens är låst. Inte så uppskattat :D

För den som går på djupet finns det många finesser i bilarna! Dessa saker kräver normalt ett Volvo besök för att ändra (och ibland går inte ens det.. hehe)
Användarvisningsbild
av SvenB
Vilken modell av Volvo finns den möjligheten, och är det något som du aktiverar och avaktiverar själv :?: Det du visar ser ut som något ur VIDA eller något sådant. Jag tror dig, men har aldrig haft detta på mina Volvo. Men om det är något som man inte kan aktivera själv, så snackar jag inte så mycket i nattmössan som du vill påstå. Detta forum är ju till största delen bestående av amatörer som kommer med råd utifrån deras egna erfarenheter. ;-//

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]

Dåligt batteri?

Idag startade inte min frus s80 -03 . Dåligt[…]