Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av urbenruben
hej jag har köpt en v70 nu så jag börja kolla lite på 850!jag skriver igen när jag hittar något fel.tack för alla tips.häls Ruben
av urbenruben
jag har tagit kompprov nu.på dom två yttersta är det ca 11 (bar om jag fattat rätt)och dom tre i mitten är det ca 12bar (jag läser av den yttersta skalan)jag vet inte vad det ska ligga på om det ska vara ok.nån som vet?häls Ruben
av meckar Lasse
komp provet är inte mycket att säga om. hade du kört lite längre på starten kanske du kunde komma upp i samma värde.
av *pettson*
urbenruben skrev:har bytt lambasond och luftmängdmätere då fick jag ner bränsle förbrukningen som låg på 2 l milen .lambasond lampan lyser. ojämn tomgång den håller på att stanna varje gång jag trycker ner kopplingen.den har gått 38000 mil.den är trimmad med ett chipp om det kan ha någon betydelse?finns det några förslag vore jag tacksam.häls Ruben :cry:
intressant är hur det kan vara ETT chipp.. när bränsle och tändning sitter i varsin box....det ska vara TVÅ chipp på en GLT..
av urbenruben
bytte bränsletrycksregulatorn nu går den hur bra som helst förutom lite ojämn tomgång kostade 250kr på skroten så nu kan man sälja den. häls Ruben

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]