Jessica skrev:Tack för den snabba responsen även om svaren inte är direkt upplyftande. Som någon misstänkte så har jag årsmodellen -08 och dieselmotor. Bilen hade gått närmare 1000 mil sedan kamremsbytet. Jag kan inte särskilt mycket om bilar och är därför noggrann med att lämna in den på regelbunden service. Men om sådant här ändå uppstår och jag ändå får stå för hela kalaset så känner man sig maktlös. Verkstaden försökte ta det på sin försäkring men det ser dyster ut och då anser de att det faller tillbaka på mig.Jo men det är därför du har dessa forum, många här har olika erfarenheter av diverse fel.
Verkstaden måste ju veta vad det är som sabbat multiremmen.
Generatorras? Ovanligt..
Spännrulle multirem? Mycket möjligt men den bör ju bytts ihop med remmen vid service.
Ac-kompressor? Ja det har hänt flertalet.
Frågan är dock varför verkstan försöker ta detta på sin försäkring?
Vet dom själva att ett fel begåtts från deras sida tex att ha missat spännrullen?
Eller har dom glömt att byta både rem och rulle?
Att själv bekosta ett motorbyte kostar så mycket att det är värt att forska lite i orsaken till
haveriet.