Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
turbo4ever skrev:Tack för svaren! Ytterligare en fundering:

Är 2011 V60 D3 Bas/Kinetic/Momentum lik 2012 Ford Focus (bas) i chassit, dvs att man sitter högt och med lite dålig feedback från ratten?
Även o jag har koll på båda så är det en väldigt svår fråga att svara på... två helt olika bilar... lättare att jämföra i kategorier som ligger närmare varandra. Den där Forden kan ju va konfiguerad med olika hjul och kaross ocks..
PH
Användarvisningsbild
av SvenB
simonhalmstad skrev:Jo, V40 har oxå dieselvärmare som standard
Tyvärr är det inte så.
Användarvisningsbild
av skyrazer

Är 2011 V60 D3 Bas/Kinetic/Momentum lik 2012 Ford Focus (bas) i chassit, dvs att man sitter högt och med lite dålig feedback från ratten?
Jag skulle säga helt tvärt om, du sitter lågt i V60 med mycket respons vid körning, jag upplevde det inte alls som Forden jag testade för ett par veckor sedan. Mycket roligare och bekvämare sittposition i Volvon.
Såg det nu på Volvocars, fel av mig ;)
av stavas
skyrazer skrev:

Jag skulle säga helt tvärt om, du sitter lågt i V60 med mycket respons vid körning, jag upplevde det inte alls som Forden jag testade för ett par veckor sedan. Mycket roligare och bekvämare sittposition i Volvon.
Det där beror ju på vad man jämför. Jag kommer från en A4 Avant -11, och jag har fortfarande svårt att vänja mig att man sitter rätt så mycket högre i V60:n. Hade önskat att stolen gick att få ner lite mer.

Å andra sidan kanske man sitter lågt i V60:n, och att det är så att skillnaden mellan stolshöjd och golv är större jämfört med Audin.
Tycker S60 & V60 borde va lägre speciellt om man har sportchassi eller r-design, sitter lägre ner i min V70 än vad jag gör i S60in. :lol:

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]