Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Skriver min fråga i denna tråd istället för att skapa en ny:

Köpt motstånd för att få båda mina LED lampor i positionsljuset att fungera och man ska ju koppla motståndet i + och - antar jag men sockeln till positionsljuset har ju 3 kablar som går in i den, vilka är det som är vilka?

Finns ju en svart, brun och vit kabel.
Matchmiss skrev:Skriver min fråga i denna tråd istället för att skapa en ny:

Köpt motstånd för att få båda mina LED lampor i positionsljuset att fungera och man ska ju koppla motståndet i + och - antar jag men sockeln till positionsljuset har ju 3 kablar som går in i den, vilka är det som är vilka?
Motsåndet ska gå från + kabel till + på led lampan (dvs om det nu finns märkt på kablarna).

Anledningen att det är tre kablar är att det sitter en tvåpolig lampa på 740 (upp till -90 tror jag), Parkering- samt varselljus.
Enklaste är väl att mäta vilken kabel som det är ström på när du har parkering. Eller så slår du på tändningen och vrider "ljusreglaget" till 0, då leds strömmen istället om till den starkare tråden i lampan

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]