Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Farsgubben hade skaffat en Tomtom Go 700 så efter att ha lekt lite idag så är man ju jättesugen. Går det att eftermontera orginalgps i en v70 -04? vad kan det tänkas kosta materiell + arbete?

Lite jobbigt att behöva ta med sig en tomtom varje gång man lämnar bilen, bättre med en orginal då.

/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
det går att eftermontera GPS (RTI) volvo har olika paket beroende på vad din bil har för standardutrustning.
av Teemu
men det blir förmodligen bra mycket dyrare än att köpa en portabel. Köpte själv en Navman PiN570 för knappt 3500kr i somras. Och den är så pass liten att den lägger du lätt i jackfickan eller i handsfacket.
Användarvisningsbild
av CarMan
vist blir det dyrara, men snyggare också
av Teemu
jo, visst kan det bli snyggare, men du blir också av med GPS:en vid bilbyte
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:jo, visst kan det bli snyggare, men du blir också av med GPS:en vid bilbyte
om man inte damonterar den på samma sätt man montera den fast i omvänd ordning. det blir nämligen ingen åverkan på nått!
av Teemu
jo, det går det med. Blir en del jobb dock. Portabla tar iaf jag ur bilen på mindre än 30sek och kan sedan andvända den även till fots om jag skull irra bort mig ifrån bilen... För och nackdelar med bägge - som med allt annat
Användarvisningsbild
av Mysko
Teemu skrev:men det blir förmodligen bra mycket dyrare än att köpa en portabel. Köpte själv en Navman PiN570 för knappt 3500kr i somras. Och den är så pass liten att den lägger du lätt i jackfickan eller i handsfacket.
Har en jag med, funkar kanon å skulle faktiskt inte vilja välja en orginal. Jagkan ha bilder, film mp3 mm på min det kan man väl inte på orginal?

å 30 sekunder för att stoppa undan den? nja 3-4 sekunder tar det väl.
av Teemu
Samma här - kan spara bilder, mp3 mm

med 30 sek menade jag plugga ur matningskabeln (om den är i) och
plocka GPS:en ur hållaren och ute ur bilen samt bilen låst. :lol:

Lite fundering uppstod - hur är det med Volvos original GPS - går det att lägga in egna POI (point of interest) eller favoriter. För den är väl baserad på en CD/DVD-skiva?
Användarvisningsbild
av Mysko
Teemu skrev:Samma här - kan spara bilder, mp3 mm

med 30 sek menade jag plugga ur matningskabeln (om den är i) och
plocka GPS:en ur hållaren och ute ur bilen samt bilen låst. :lol:
Oki, då är jag med, å inser att du är gammal ;)
Teemu skrev:Lite fundering uppstod - hur är det med Volvos original GPS - går det att lägga in egna POI (point of interest) eller favoriter. För den är väl baserad på en CD/DVD-skiva?
Hmm ja det skulle vara kul att veta. Jag har förövrigt alla kameror inlägda i min å det funkar bra.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kan bara säga grattis till de det fungerar ho[…]

Service Subaru XV

Subarun har funkat som förut sedan jag var p&[…]

Hade varit koppling så hade det släppt […]

Smörjsprayer

Denna verkar fungera bra på typ sådana[…]