Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pipercross
[quote="jbl"]Dom påtalar även hur många 850 som fått nya lådor utan att kunden har påtalats.[quote]

Detta stämmer, volvo bytte en mängd av de dåliga lådorna under verkstadsbesök, utan att kunden fick veta det. Allt för att hålla flaggan i topp

Sen är det väl upp til var och en om saab är bättre än volvo eller tvärt om.

Saab VAR först med fwd. Och de VAR först med fungerande turbo.

Men hur kommer det sig att saab nästintill alltid haft ekonomiska problem? Och att volvo är så otroligt mycket större?

Om man ser över alla märkesbundna problem så tror jag att volvon är bättre, men inte mycket bättre. Jag antar att det också har att göra med att volvo har funnits längre, och att de alltid har varit bätte säkerhetsmässigt.

/MvH/Joakim
av Billy
Jag har aldrig gillat Saab! Men visst det är ju bra bilar det med.

Däremot känns Saabs modellprogram gammalt. Tur är att 9-5 snart får en ersättare. Saabs bilar är ju så gamla att dom knappt klarar jämförelser med Volvos nyaste modeller.

9-5 hänger kvar fortfarande som kom 1997, medans gamla S80 som kom ett år senare redan bytts ut. V70 som kom 3 år senare än 9-5 har ju en ersättare på gång nu direkt.

Det är bara V70 (00-07) och S60 som är äldre än Saab 9-3. Sen är i princip alla Volvo modeller modernare.

9-5 klarade ju inte av gamla S80 i biltester och det vore hopplöst att ens jämföra 9-5 med nya S80.

9-3 har väl knappt vunnit ett test över S60 och har sett 9-3 fått stryk även av nya S40:n.

Nej någon moped från trollhättan skulle jag aldrig köpa, då måste Volvo tabba sig rejält först. Kör hellre traktor från Hisingen ett tag till. Skulle jag köpa miljöbil däremot, skulle jag utan tvekan välja en Saab biopower modell istället för en Volvo med Fords flexifuelmotor.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Sen finns det ju dom det inte är nån idé att diskutera med...
Som gubben (gammal kund på jobbet) som bytte från Volvo till Saab och tyckte: "Vilken skillnad på Volvo och Saab!, jag ska aldrig ha en Volvo igen!"

...När han hade bytt sin 240 -81 mot en ny 9-3. :|
av Billy
Sparkz skrev:Sen finns det ju dom det inte är nån idé att diskutera med...
Som gubben (gammal kund på jobbet) som bytte från Volvo till Saab och tyckte: "Vilken skillnad på Volvo och Saab!, jag ska aldrig ha en Volvo igen!"

...När han hade bytt sin 240 -81 mot en ny 9-3. :|

Hahahaha vilken rättvis jämförelse :D ...

Huvudsaken är ju i alla fall att gubben blev nöjd. :)
Användarvisningsbild
av sweken
När jag skulle köpa bil så var det mellan Volvo v70 och Saab 9-5. Jag testade V70 -03, jag tyckte den var lite trång för knäna, inte för att jag är fet. Jag väger bara 75kg. Mittkonsollen är väldigt bred i volvo, Saab 9-5 var inte bättre. Saaben var kvickare än volvon tycker jag. Men sen hittade jag en underbar bil! En Volvo v70 2.5t Awd R 1998. Nog har den några år på nacken, men bra är den. Så nyare bil behöver inte vara bäst ibland. så tillbaka till frågan då. Volvo & Saab är båda 10 poängare men Saaben har kvickare turbo.
av Billy
sweken skrev:När jag skulle köpa bil så var det mellan Volvo v70 och Saab 9-5. Jag testade V70 -03, jag tyckte den var lite trång för knäna, inte för att jag är fet. Jag väger bara 75kg. Mittkonsollen är väldigt bred i volvo, Saab 9-5 var inte bättre. Saaben var kvickare än volvon tycker jag. Men sen hittade jag en underbar bil! En Volvo v70 2.5t Awd R 1998. Nog har den några år på nacken, men bra är den. Så nyare bil behöver inte vara bäst ibland. så tillbaka till frågan då. Volvo & Saab är båda 10 poängare men Saaben har kvickare turbo.
Vilka motorer gällde det? Vad hade Volvon? 2,4T, 2,5T, T5? Och vad hade Saaben? 2,0t, 2,3t, 2,3T, Aero?
av subsand
Hohoh,
Rätt forum att fråga i.
av nj22ah
Volvo

1 .Jag sitter som en kung i min s60, inga stolar i heeeeeeeeela marknaden kan vara skönare (samma säten i v70 va?).

2. Det är tryggt. låt mig rätta mig själv, det känns tryggt. Och den känslan är skön.

3. Många av oss har inget emot saab. det är bara det att saab är en bra bil men volvo är volvo.

Sammanfattningsvis: det är mentalt viktigt, skönt, fint, härligt, gött, tryggt, att sitta i min volvo. Jag har haft saab fler år än volvo och jag var nöjd men om saab är en fin svensk vårdag så är volvo en skön lång behaglig svensk augustidag!

;)
Användarvisningsbild
av sweken
Så sant, så sant, kunde inte beskriva det bättre sjäv.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]