Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
Jahaja, ser ut som att det kanske blir ett ärende till hos Tesla. Har kört med chill mode hela vintern men har nu unnat mig lite acceleration i normalläge och när man når ett visst läge på pedalen så hört ett ordentligt högfrekvent pip. Det är inte hastighetsberoende öht och det låter inte som vinandes som kom från jordflätan. Kanske svänger förbi och ser om jag inte bara kan få en tekniker med en snabbis så jag inte behöver lämna in bilen om dom på rak arm konstaterar att det är "within spec".

Det är iallafall inte händelselöst att äga Tesla! :-)
Användarvisningsbild
av batmac
Bilen har varit hos Werksta för parkeringsskadan jag drog på mig det första jag gjorde när jag köpte bilen i princip. Lämnade den i söndags och fick hämta den idag. Tyckte den drog lite vänster på vägen hem så ska nog unna mig en hjulinställning på den till veckan, men sen så känns den åtgärdad nog att kunna göra sig av med om något roligare dyker upp :-)

Bild
Användarvisningsbild
av fjohan82
Är det en synvilla att dörrhandtagen har olika färg, dvs kromat fram och svart bak?
Användarvisningsbild
av batmac
fjohan82 skrev: tor 27 mar 2025, 23:20 Är det en synvilla att dörrhandtagen har olika färg, dvs kromat fram och svart bak?

Nej det stämmer, jag har satt dit handtag utanpå men det på förardörren har lossnat och jag har inte orkat ta tag i det :-)
IMG_8647.jpeg
IMG_8647.jpeg (4.42 MiB) Visad 4416 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
batmac skrev: fre 28 mar 2025, 00:11
fjohan82 skrev: tor 27 mar 2025, 23:20 Är det en synvilla att dörrhandtagen har olika färg, dvs kromat fram och svart bak?

Nej det stämmer, jag har satt dit handtag utanpå men det på förardörren har lossnat och jag har inte orkat ta tag i det :-)

IMG_8647.jpeg
Det förklarar saken, det handtaget såg trevligare ut. :-)
Användarvisningsbild
av batmac
Provkörde lite Mercedes härom dagen. För dyrt och inte min grej. Fick ett inbytesvärde från Bilia; 165k. Även med dagens läge tycker jag det är ett skambud. Om det blir byte av bil så lär det bli en privatförsäljning istället. Men det verkar inte bli något i närtid iaf, för VW släppte sina nya leasingerbjudanden idag och ID.7 lyser fortsatt med sin frånvaro tyvärr.

Så vi rullar vidare. På fredag blir det byte till sommardäck, rekordtidigt för egen del men chansar då vi ska käka många mil E4 söderut på måndag.
Användarvisningsbild
av grillchips
Wow, 165 var inte mycket. Nog för att det dykt en aning de senaste månaderna men kom igen.. Tycker jag ser specifikt 3LR 2020 kring 250 ganska regelbundet i Tesla-grupperna på Facebook.
av Lövet
grillchips skrev:Wow, 165 var inte mycket. Nog för att det dykt en aning de senaste månaderna men kom igen.. Tycker jag ser specifikt 3LR 2020 kring 250 ganska regelbundet i Tesla-grupperna på Facebook.
Jo men frågan är om de säljs? Att få 200k privat tror jag man får på en halvmiss dock. Man får ju knappt en e-golf för det.

Överlag tror jag verkligen man ska ha is i magen om man kan det vad gäller Teslaaffärer just nu. Jag tror jag hade "tur" ändå.
Användarvisningsbild
av batmac
Jag hade nog hoppats på eller till och med räknat med runt 200, fick ju 232 som inbytespris av Tesla i februari. För privatsälj hade jag nog tänkt sikta på mellan 210-250. Vi har faktiskt inte så många till salu här uppe just nu iallafall, så det kan ju vara till vår fördel. Men som sagt, ID.7 lyser med sin frånvaro och just nu är det enda tänkbara ersättaren. Om inte Renault 5 mot förmodan passar oss efter provkörning blir det att avvakta. Kanske hinner det då komma demobilar av Mazda 6e som också ser lite intressant ut, och kanske kommer VW lansera ID.7 4motion som tillägg till GTX, precis som man gjorde med ID.4.
Användarvisningsbild
av batmac
Härligt! Nu knarrar bilen igen :-)

Kan vara övre länkarmarna igen, byttes senast i augusti. Kan vara nedre länkarmarna. Kan vara något nytt och spännande. Ingen som vet. Skapat ärende hos Tesla, räknar med tid lagom till semestern.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
S70, batteri/el-fel

Det är vanligt att det blir fel i något[…]

-99 V70 2.5T ojämn tomgång

Det är inte säkert att ETS tänds om[…]

Vad fint det ser ut! Känner det bara så[…]

Felsökning av vattenpump