Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Polarens ena granne har skaffat en volvo batteribil, och han sa att han skulle aldrig skulle skaffa en tesla samt aldrig ladda på tesla laddstation på grund av att musk stöder Hitler..
Är det så tänket är nu hos er med batteribilar?
Ja frågar du mig så bryr jag mig inte. För det är saker jag inte kan styra över, samt behöver jag bränsle så ja..
Men kan tänka m7g att folk med batteri bilar kanske har lite annat tänk? Med tanke på att folk håller på och sabotera tesla bilar och affärer etc,etc
vjohnj skrev: tor 27 mar 2025, 17:05 Polarens ena granne har skaffat en volvo batteribil, och han sa att han skulle aldrig skulle skaffa en tesla samt aldrig ladda på tesla laddstation på grund av att musk stöder Hitler..
Jag förstår inte frågan. Kör själv en Nissan Leaf, är med i facebookgrupper för MG och Kia e-niro. Nämns inget om Tesla eller Musk. Har själv kollat lite efter Tesla nu när priserna börjar gå ner på dem, men än så länge är de för dyra att hålla i trafik och verkar även ha andra jobbiga kvalitetsproblem.
vjohnj skrev: tor 27 mar 2025, 17:05 Polarens ena granne har skaffat en volvo batteribil, och han sa att han skulle aldrig skulle skaffa en tesla samt aldrig ladda på tesla laddstation på grund av att musk stöder Hitler..
Elon Musk är ju lite störd men Xi Jinping har nog ställt till med mer elakheter. Men din polares granne tror väl att Volvon är en svensk bil?
Ja. Musk är ju smart men impulsiv. Tror nog han hade planerat nåt utspel, för uppmärksamhet, som inte riktigt blev som han tänkte. Jag tycker det är skit samma, han förnekar ju och man får väl lyssna på vad han säger. Han var ändå en pionjär för att göra elbilar roliga och användbara på ett helt annat sätt än tidigare. Tesla är trevliga bilar det går inte att ändra på vad vissa än tycker.
vjohnj skrev:Ja frågar du mig så bryr jag mig inte. För det är saker jag inte kan styra över, samt behöver jag bränsle så ja..
Men kan tänka m7g att folk med batteri bilar kanske har lite annat tänk? Med tanke på att folk håller på och sabotera tesla bilar och affärer etc,etc
Du har en rätt konstig logik i ditt resonemang. Som om att välja elbil radikaliserar. ... Det kanske snarare så att det är icke-elbilsägare som repar Teslor, eller vet du något speciellt i fråga ?
Som ett litet svar på ursprungsfrågan lite högre upp. Personligen försöker jag undvika produkter från USA, på grund av den rådande situationen, det har inget med drivmedelsval att göra.
Jag vet inte om du märkt det, men det har blivit lite av en folkrörelse att bojkotta varor från USA (och sedan några år även Ryssland), i stora delar av världen...tror nog inte det har med elbilar att göra.

/Thomas
  • 1
  • 421
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 426

Overtok nylig en 2020 XC90. La ganske raskt merke […]

Gäller det den nuvarande generationen V60 fin[…]

Hej igen! Nu misständer en cylinder ett. Det[…]

Avgaskam ett kugg fel...