Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

batmac skrev:Plötsligt händer det, sluttiden för servicen flyttades fram från idag 16:15 till imorgon 16:45, men jag fick detta på en av två punkter :-)

Bild
Man måste ju ändå säga att de hanterade problemet väldigt seriöst till slut
Lövet skrev:Man måste ju ändå säga att de hanterade problemet väldigt seriöst till slut
Absolut, nivån höjdes helt klart. Jag menar "..värmeproblemet berodde på att värmen inte fungerade som förväntat" kan ju inte annat än ses som hög nivå. ;-)

Skämt å sido. Bättre kommunikation, och man har verkligen uttryckt att man vill gå till botten av problemet. Inte bara för min skull, utan också utifall andra har samma problematik. Jag har kollat i appen då och då hela tiden och nog har det jobbats och testats mycket under tiden den varit inne. Lite bonus att få kupéfiltret bytt också, det var ändå dags.

Det bästa är dock att jag nu med gott samvete kan göra mig av med den om det är så det blir, för nu ska den ju vara åtgärdad. Tesla byter ju heller absolut inga delar i onödan fick jag tydligt berättat för mig, så har ingen anledning att tro att det inte skulle vara löst... Ska bara fixa lackskadan jag drog på mig typ dag nummer 3 :oops: (kollade med Folksam, det var inte för sent att anmäla, så inga stora pengar..) och fortsätta provköra bilar.
This might be the one. Jag är genuint imponerad över att man har lyckats ta fram så makalöst dåliga rattknappar, och volkswagens gui är ju lite hej kom och hjälp mig, men utöver det? Riktigt, riktigt trevlig! Jag är två meter lång och spelar i samma viktklass som Esse och får plats att sitta bakom mig själv, smaka på den :-o

Går riktigt fint på vägen också. Den här bilen kan jag tumma på kravet om fyrhjulsdrift för skulle jag tro :-)

Får se vad ÅF kan plocka ihop.
IMG_8497.jpeg
IMG_8497.jpeg (1.21 MiB) Visad 445 gånger
batmac skrev:This might be the one. Jag är genuint imponerad över att man har lyckats ta fram så makalöst dåliga rattknappar, och volkswagens gui är ju lite hej kom och hjälp mig, men utöver det? Riktigt, riktigt trevlig! Jag är två meter lång och spelar i samma viktklass som Esse och får plats att sitta bakom mig själv, smaka på den :-o

Går riktigt fint på vägen också. Den här bilen kan jag tumma på kravet om fyrhjulsdrift för skulle jag tro :-)

Får se vad ÅF kan plocka ihop.
IMG_8497.jpeg

Då är det väl lika bra att du ändrar texten på nuvarande och tidigare bilar. :-D
Haha ja vi ska väl lugna ner oss lite, kan inte betala hur mycket som helst men jag är helt såld på bilen i sig.. Har kört den mer nu under kvällen och jag vill inte lämna tillbaka den imorgon :P

Jag vet inte ens om jag kommer att ta med dragkrok i offerten, nu när vi har XC70 så har vi inte samma behov av det även om det såklart är fint att ha.
batmac skrev:Haha ja vi ska väl lugna ner oss lite, kan inte betala hur mycket som helst men jag är helt såld på bilen i sig.. Har kört den mer nu under kvällen och jag vill inte lämna tillbaka den imorgon :P

Jag vet inte ens om jag kommer att ta med dragkrok i offerten, nu när vi har XC70 så har vi inte samma behov av det även om det såklart är fint att ha.
Jag var inne och byggde en som skulle passa mig. Oj vad dyr den blev. Jag får nog hålla mig till Mercedes, eller kanske en Zeekr. 350 dagar kvar på nuvarande. :-)
Blev uppringd av Werksta Örnsköldsvik idag, dom hade kollat upp huruvida dom kunde ta in bilen (övik är inte listad på deras sidor för Tesla) och tydligen hade det ändrats bara härom veckan så det var bara att tuta och köra. Eftersom det är ca 1,5h dit så föreslog dom att vi skickade bilder först för att se om vi kunde slippa åka ner för en skadebesiktning. Så det blev en liten tvätt, första på länge
IMG_8500.jpeg
IMG_8500.jpeg (1.03 MiB) Visad 317 gånger
Lät iallafall inte som att det skulle behöva ta så lång tid att få en tid för åtgärd sen iaf.
Visade sig att lokala ÅF inte alls kunde plocka fram något leasingerbjudande på ID.7 och det verkar vara samma lika på övriga ÅF jag hört av mig till, trots att vissa fortfarande har annonser ute med priser för just privatleasing.. så det var ju tråkigt. Vi avvaktar kvartalsskiftet när det enligt uppgift ska komma nya kampanjer, och hoppas ID.7 är med där.

Under tiden passade jag på att sålla bort Skoda Enyaq från listan. Dom har ju lite lagerrensningar nu av gamla modellen så inte alltför dumma priser, men det var inte en bil för mig. Satt inte så jättebra och upplevde den som bullrig, tyckte inte alls om guit i den. Testade både vanliga och RS.. Jag inser ju att jag nu kommer jämföra allt jag testar med ID.7 istället för Teslan :P

Tillagt: Tog en sväng med Cupra Tavascan och Ioniq 5 nu på eftermiddagen och inser att jag skulle låtit bli ID.7 :-(
Kom till skott med nya torkarblad idag. Väldigt odramatiskt. 300kr på amazon

Bild
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

kan komplettera med följande ,, 1. har inte s[…]

Låskistan till passagerarsidan behöver […]

Fläktmotor

löste problemet var kortslutning :P