Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JonasZ76
Har fått problem sedan någon vecka tillbaka att bränslevärmaren inte går igång fast jag programmerat den.
Har testat både via appen och direkt i bilen (vilket alltid fungerat tidigare), men inget fungerar.

Har på mina tidigare bilar fått upp varningar i appen om att bränslevärmaren inte kunnat köras pga låg bränslenivå eller låg batterispänning någon gång, men jag får inga varningar alls nu, varken i appen eller i bilen?

Om jag direktstartar värmaren så går den, det verkar alltså bara vara när man programmerat den på en viss tid som det strular...någon som har någon idé om vad som kan fela?
av 246
Besök din ÅF. Det är mjukvarurelaterat problem som löser sig med ominstallation. Det hänger sig ibland.
Servar du bilen på Volvo ska det inte kosta dig något.
av binkie
246 skrev: ons 19 feb 2025, 01:17 Besök din ÅF. Det är mjukvarurelaterat problem som löser sig med ominstallation. Det hänger sig ibland.
Vars har du fått detta ifrån? Ja, du får senaste mjukvaran vid service men inte kan man bara glida in och kräva omladdningar på styrenheter gratis...
av 246
binkie skrev:
246 skrev: ons 19 feb 2025, 01:17 Besök din ÅF. Det är mjukvarurelaterat problem som löser sig med ominstallation. Det hänger sig ibland.
Vars har du fått detta ifrån? Ja, du får senaste mjukvaran vid service men inte kan man bara glida in och kräva omladdningar på styrenheter gratis...
Jodå, det går alldeles utmärkt. Ibland blir mjukvaruuppdateringen inte komplett eller att något stördes ut under laddningen. Volvo känner till att det kan hända. Vet en som hade liknande problem som TS och ringde VOC-tjänsten som hänvisade till ÅF.
Väl där kom det varken frågor eller faktura, dom laddade om med Vida..och saken var ur världen.
av 246
JonasZ76 skrev:Ska testa batteriet först för att se att det är ok, annars så blir det ett tripp till Volvo ;-)
I ditt fall är det inte batteriet, eftersom du kan starta värmaren manuellt.
Dock inte bortkastat arbete med laddning, det gillar batterierna.
Lufta ABS bromsar V70

Det brukar gå att trycka tillbaka kolvarna m[…]

B230FK låter högst onormalt

Men har ni lyssnat på Allans kortklipp? Det […]

Hej Jag har en HU 850 med en bluetooth adapter in[…]

Jag har reduceringsventil till Luftman, ska man lu[…]