Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej.
Sista nyckeln till dotterns 940 från 1997 är spårlöst borta.
Enligt volvo (bilbolaget) så får det inte att få fram en ny nyckel och de hade heller inga förslag på hur jag skall gå tillväga för att lösa problemet.

Det stora problemet som jag funderar över är ju att den verkar vara utrustad med immobilizer.

Frågan blir om det går att byta tändningslås, isåfall något speciellt?, eller koppla förbi immon på något sätt?

Otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig för just nå så vet jag inte vad jag skall göra.

Väl mött
Enklaste är att helt enkelt byta bränslebox till en äldre som inte har immo. Dock måste det bli en box till rätt motor och helst med samma avgasrening osv, om man vill slippa motorlampan. Alternativt kan du köpa ett trimchip då dessa i regel kodar bort immobilizern ur boxen. Sen är det bara att montera valfritt tändningslås som passar.

Som alternativ kanske en vanlig låssmed kan fixa fram nyckel? Åtminstone min lokala verkar kunna göra nycklar till i princip vilken bil som helst.
Nä, men det går dåligt. Har som sagt fått tag på ny nyckel (utan kod) men bilen startar ändå inte.
Eftersom problemet, troligtvis, ligger på bränslesidan så misstänker jag att startspärren ligger.
Jag har;
Chippat bränsleboxen.
Kopplat soppapump på direktström.
Kollat gnista.

Men det verkar inte som spridarna öppnar, så hag har kört fast och vet inte riktigt vad jag skall göra.
Smalare däck

Då hade jag valt fälgar på 18x8&r[…]

Volvo Cars App

Numera kan en telefon vara ansluten till mer ä[…]

En ny går på över miljonen. N&aum[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Är det en synvilla att dörrhandtagen har[…]