Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olivermartin
hej, jag har en volvo 240 där lamp påminnaren tjuter och har sig oavsett lamp läge, öppnas dörren så tjuter det även om lampor är av, har försökt följa kablar utan lycka, vart ska kablarna gå och hur ska det kopplas in? Mvh
av Rödsorken
Det där måste vara ett specialtillbehör. Jag hittar inget sådant i mina tjocka böcker med elschemor. Det hänger väl en "pipare" under rattkåpan eller bakom ljudvallen vid förarplats som du helt sonika får klippa/tejpa tyst. Opel var kända för de där redan tidigt 70-tal. Man fick isolera oljudet.
Användarvisningsbild
av Chris72
Jag hade en 245a -83 för länge sedan den hade tutsummer när ljuset var på när man öppnade förardörren, men även om nyckeln satt kvar i tändningslåset. Just den kontakten i tändningslåset blir sliten med tiden o det kan tuta i tid o otid. Den där summer/pipmojängen försvann väl när bilarna fick halvljus som gick över tändingslåset precis som på samtida 740/760
//Chris
Orginal stereo

Hej, jag undrar om man kan efter montera stora lju[…]

Om den runda grejen råkar vara ett kontaktdo[…]

Scania köper Northvoltfabrik i Polen: ”[…]

Där är 2 st anslutningar på tä[…]