Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De här led:arna jag köpte ser ut som vanliga lampor och jag tycker de lyser lika mycket åt alla håll så jag var lite mystifierad att de inte lyser lika starkt i kanterna.

Det kanske beror på höjden, jag tror inte de är lika höga som originalen.
Vanliga 3- eller 5mm hålmonterade LED brukar ha en lins som ger en väldigt smal strålspridning för att kunna visa upp imponerande mcd i databladet :-) Detta är inte alls lämpligt då man ska lysa upp en större yta..
Jag filar ibland av toppen så den blir plan, då blir spridningen mycket bredare. Det jobbiga är att polera upp ytan.. :oops:
Sätter upp dioden i min minisvarv men då får man vara försiktig med att inte klämma lysdioden för hårt med chucken.
Oj suuck nu startar inte bilen. Startmotorn drar runt men inget händer. Har ej haft tid att kolla orsaken ännu, tog den andra bilen. Volvon har varit konstig på sistone. Motorvärmaren jävlas igen idag. Förra veckan löste larmet ut medan jag körde, tror jag. Vet inte riktigt vad som hände. Fick nu återställa larmet och fjärrkontrollen. Oklart om allt hänger ihop. Måste väl kolla pumpen och om det kommer gnista.

Ska väl kolla om några koder uppstått
Användarvisningsbild
av Erik Å
DennisCA skrev: mån 27 jan 2025, 07:58 ..Startmotorn drar runt men inget händer...
Bränslepumprelät?
Reläet är en av de saker jag misstänker, ska ta och kolla efter jobbet. Annars provade ta bort säkring 4 (centrallås) och 8 (immobilizer) för det sista jag gjorde var att jag återställde larmet och fjärren i lördags, sen startade jag inte den utan bara testade att centrallås och fjärr funkade.

På söndagen tvättade jag den men körde den inte då heller, jag var också i bagaget och städade ur och kollade rostskydd, inte går det väl nån kabel där typ till bränslepumpen man kan ha rört i misstag?
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 44

Gå på lampan då :-) Vill den t[…]

Sådär då. Då antar jag att […]

Mycket ovanligt,en vattenpump håller normalt[…]

Bränsletrycks problem v70 2002

Tack för svaret. Jag bytte inte den iaf. Men[…]