NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Erik Å skrev: ons 22 jan 2025, 11:46 Lyft lite växelvis i under- och överkant då :-)
Även tröga byrålådor brukar ju gå att 'saxa' ut
På friska ok kan man trycka in kolven med handkraft. Antagligen är detta inte fallet här :party:
Tänker på att klossar och skiva rullat några tusen mil = kolven sticker ut en del = kort cylinderyta.. Men jag ska prova ditt tips och/men försöka låta bli att att ta i för mycket, så jag inte skapar ett nytt problem ;-)
Okalettos skrev:Tänker på att klossar och skiva rullat några tusen mil = kolven sticker ut en del = kort cylinderyta.. Men jag ska prova ditt tips och/men försöka låta bli att att ta i för mycket, så jag inte skapar ett nytt problem
Det är stabila grejer. Sticker kolven ut mer än en cm börjar klossarna ta slut. Trögar det, sliter det på skivan också. Där sitter (förmodligen) "flytande" bromsok, då är der kanske inte kolven dom trögar. Det kan lika gärna vara glid pinnarna som fastnat. Det är kanske dags för en ordentlig bromsrenovering.?? Istället för något halvdant som får göras om om några månader, eller kanske nästa år. Det är inte "raketforskning" att byta bromsklossar och smörja upp oket, men man måste veta hur man ska göra

Sådär då. Då antar jag att […]

Det där med Clock spring lät intressan[…]

Mycket ovanligt,en vattenpump håller normalt[…]

Bränsletrycks problem v70 2002

Tack för svaret. Jag bytte inte den iaf. Men[…]