- tis 21 jan 2025, 18:21
Bromsbackarna kan behöva nötas in lite för att fungera bra, men detta tycker jag ligger på verkstadens ansvar.
Och jag hoppas att de har slipat på insidan av skivorna om de inte är utbytta. Om man inte gör det så kan de nya backarna hänga upp sig på kanterna av det spår som de gamla backarna gjort i rosten och då blir det dels dålig anliggningsyta, dels blir justeringen helt slapp så fort rostkanterna har nötts bort. En verkstad värd namnet borde ha koll på sånt!
Är verkstaden ackrediterad så får de släcka 2:or själva.
RobertF skrev: ↑tis 21 jan 2025, 18:16 .. De hos verkstaden sa att detta är ett vanlig problem på gamla Volvos ..Det låter som en dålig ursäkt, åk tillbaka till verkstan och kräv att de fixar grejerna tillräckligt bra för att bilprovningen ska säga OK. Du har ju redan betalat för detta.
Bromsbackarna kan behöva nötas in lite för att fungera bra, men detta tycker jag ligger på verkstadens ansvar.
Och jag hoppas att de har slipat på insidan av skivorna om de inte är utbytta. Om man inte gör det så kan de nya backarna hänga upp sig på kanterna av det spår som de gamla backarna gjort i rosten och då blir det dels dålig anliggningsyta, dels blir justeringen helt slapp så fort rostkanterna har nötts bort. En verkstad värd namnet borde ha koll på sånt!
Är verkstaden ackrediterad så får de släcka 2:or själva.
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. Snart 65k, siktar på 100k. What could possibly go wrong?