- fre 06 dec 2024, 14:07
#1596625
Volvo 944, 97
Jag var ute och körde en dag och helt plötsligt så hostade bilen till och dog. Det visade sig att bränslepumpen inte gick längre. Då stod tankmätaren på strax under halvtank. Dagen efter startar bilen igen, men jag bestämmer mig för att försöka byta pumpen ändå, så jag börjar att plocka ur armaturen och märker då att det nästan är helt tomt i tanken. Lång historia kort så lämnar jag in bilen på verkstad för jag får inte upp armaturen ur hålet. Nu när jag har hämtat bilen så funkar fortfarande inte tankmätaren men nu ligger den ibland på rött så att lampan lyser och ibland precis så lampan inte lyser. När bilen har stått över natten ibland så ligger den där den ska några sekunder och går sedan ner igen så lampan börjar lysa.
Kan det ha något med mätarhuset att göra eller sitter problemet i armaturen? Jag hade problem med hastighetsmätaren och glappande lampor för nått år sedan men då kunde man knacka på mätarhuset så gick det igång igen. Då var det lödningarna som spökade.
Jag var ute och körde en dag och helt plötsligt så hostade bilen till och dog. Det visade sig att bränslepumpen inte gick längre. Då stod tankmätaren på strax under halvtank. Dagen efter startar bilen igen, men jag bestämmer mig för att försöka byta pumpen ändå, så jag börjar att plocka ur armaturen och märker då att det nästan är helt tomt i tanken. Lång historia kort så lämnar jag in bilen på verkstad för jag får inte upp armaturen ur hålet. Nu när jag har hämtat bilen så funkar fortfarande inte tankmätaren men nu ligger den ibland på rött så att lampan lyser och ibland precis så lampan inte lyser. När bilen har stått över natten ibland så ligger den där den ska några sekunder och går sedan ner igen så lampan börjar lysa.
Kan det ha något med mätarhuset att göra eller sitter problemet i armaturen? Jag hade problem med hastighetsmätaren och glappande lampor för nått år sedan men då kunde man knacka på mätarhuset så gick det igång igen. Då var det lödningarna som spökade.