- tis 12 nov 2024, 10:03
Hej, mitt första inlägg här, har hängt runt och läst i säkert 10 år och har främst haft nya Volvobilar genom åren.
Men nu har jag köpt en C30 2010 1.6D med ~25000 mil på mätaren omregistrerad till EPA/A-traktor, med en modul från Loh-electronics /Hcan (vet inte om denna kan störa?).
Har dock ett problem och det är att parkeringsvärmaren/dieslevärmare inte startar, har läst runt på forumet /internet och försökt förstå vad som kan vara problemet men kan inte riktigt komma på var jag ska fortsätta felsöka.
Först och främst så sitter det en Eberspächer D5WS fysiskt i motorrummet.
Men nu har jag köpt en C30 2010 1.6D med ~25000 mil på mätaren omregistrerad till EPA/A-traktor, med en modul från Loh-electronics /Hcan (vet inte om denna kan störa?).
Har dock ett problem och det är att parkeringsvärmaren/dieslevärmare inte startar, har läst runt på forumet /internet och försökt förstå vad som kan vara problemet men kan inte riktigt komma på var jag ska fortsätta felsöka.
Först och främst så sitter det en Eberspächer D5WS fysiskt i motorrummet.
- När man trycker direktstart i instrumentet så blinkar PÅ till och byter sedan tillbaka till AV, samtidigt tänds den gula i symbolen i instrumentet.
- Läste ut felkoder med foxwell NT710 men den verkar inte kommunicera med CPM- (parkeringsvärmare) modulen, den får inte kontakt helt enkelt. (Rensade alla andra felkoder i bilen utan problem. ).
- Jag har kollat säkringen nummer 21 i motorrummet och den såg bra ut.