Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Idag fick jag på displayen i bilen att jag skulle fylla på 1/2 liter olja. Försökte nå volvo Sandviken och kundmottagningen skulle be någon på verkstaden att ringa mig. Dock ringde ingen så min fråga blev obesvarad. Jag har service bokad om drygt 3 veckor och därför funderar jag om jag ska fylla på olja eller om det går att köra till 18 november .
Användarvisningsbild
av fjohan82
Nu vet jag inte vad du har för bil/motor/årsmodell, men regeln är att alltid fylla på när bilen varnar.
Undantaget kan vara om du nyss har gjort det, då måste man titta på om det möjligen är givaren som spökar.
Visar nivån också lågt, förutom budskapet om hur mycket olja den vill ha?
av Lillolle
V70 2015 diesel, när jag går in o kontrollerar via reglaget i blinkersspaken så står det inget om låg nivå på oljan
av William85
Ingen anledning till panik, din servicetekniker kan säkert komma med bra tips. Det går nog bra vilket som, halvliter motsvarar ungefär som när oljan låg på MIN på en oljesticka.

Jag hade nog fyllt i 2dl för att lyfta oljan just över triggerpunkten för att slippa att meddelandet kommer och går, kan ju vara bra att ha en slatt hemma för framtiden också.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vilken nivå visas i displayen ?
Bilagor
oil1.JPG
oil1.JPG (14.41 KiB) Visad 1020 gånger
av d1anny2
Har du sån här oljesticka på din? Jag använde mig av den när den elektriska givaren fick spel.
Bilagor
Oljesticka.jpeg
Oljesticka.jpeg (92.53 KiB) Visad 452 gånger

TA är automatisk trip, bilen väljer sj&a[…]

Om jag förstår det rätt så h[…]

Halvvägs med hjulbytet. Förutom hjulen t[…]

XC60 med stort elfel

Kolla in denna youtubefilmen från mackans ga[…]