Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Editdriver
StefanN skrev: ons 25 sep 2024, 07:26 Ser stiligt ut. Ändrör?
Så, fick kapat utan att skada mig eller Dessan 👍🤪
Ganska Oem-lika utblås. Försökte få till ok ljudinspelningar, men gör nya försök imorn.
20240928_170106.jpg
20240928_170106.jpg (3.08 MiB) Visad 3967 gånger
Editdriver skrev: sön 29 sep 2024, 09:46 Skitmick.. Assvårt/omöjligt att få till något vettigt!! Provade inne i bilen, frugan stod vid vägkanten.. Sprakar o hackar. Så den är kanske trasig..
En film m kallstart o en med varm + lite varvning. Får tyvärr duga just nu..

https://youtube.com/shorts/kPlFgTKPIoU? ... slmJDQtaQ0

https://youtube.com/shorts/d51V88T1DL0? ... 4FugeQ3i46
låter 10x bättre än original.. PE skall ju vara annorlunda (om Volvo tänkte så från början)..
av Editdriver
Hmmm.... Ja, jag vet: bilen är gjord för det, men känns så fel att den startar upp bensinmotorn så s...ns många gånger när man kör på Hybridläget..
Köra på Polestar o sätta lås på elen.. Ja, men om man vill "fisköra" på bensin. Finns det någon kombo på knapparna som löser detta??
Jag har inte kommit på den i alla fall.. 🤪🙃
av Editdriver
Ja, d är lite "blandat"..
När man kör, är d kul o låter perfekt 🙂
Men om man åker längre så är d lite, lite för mycket.. Jag kanske börjar bli gammal 🙃 Kör ju bara el (pure) hemma runt. Så eventuellt att man redan vant sig med knäpptyst.. Frugan tycker "Låter hemtrevligt" så inga krav på justering därifrån 😇
Så, ja, är nöjd som tusan, bara jag slutar analysera för mycket.. 🤪🙃
av Editdriver
Editdriver skrev: fre 04 okt 2024, 16:00 Hmmm.... Ja, jag vet: bilen är gjord för det, men känns så fel att den startar upp bensinmotorn så s...ns många gånger när man kör på Hybridläget..
Köra på Polestar o sätta lås på elen.. Ja, men om man vill "fisköra" på bensin. Finns det någon kombo på knapparna som löser detta??
Jag har inte kommit på den i alla fall.. 🤪🙃
Så.. tror jag fick till d m hjälp av "Sweedspeed" 👍
Som jag tänker o tror på nu ett tag:
Om man som jag stör mig på det eviga "av o på" av bensinmotorn i Hybridläget & kan även tycka att Polestarläget är lite hetsigt för vanlig körning..
AWDläget o hold på battrianvändning 🤜🤛
Mina önskemål o vinst med detta 🙂

-spara elen tills man vill använda den.
-betydligt lugnare varvtal & växlingar
-slipper tänka på att alla start o stopp kanske sliter på saker o ting..

Möjligen missar jag något eller så har jag äntligen fattat hur körlägen o mina tankar skall komma överens 😇👍
Nytt utseende i Google?

Det är sagt att den ska komma under 2025 men […]

Problem med trafikinformation RTTI

Jodå, det fungerar visst i min XC90. Har gjo[…]

Lufttryck sommardäck

lufttryck är subjektivt enligt mig, jag tror […]

Hej, BCM på min V50 2.4i aut är helt d[…]