Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peppe112
Hej jag har mycket dålig värme i bilen, det kommer typ ljummen luft ur fläkten när man har max värme på.

Själva fläkten blåser som den ska, märkte dock att ACn inte kyler längre vilket den gjorde senast jag använde den för någon vecka sen men har haft bilen i 4år och ej fyllt på den så kan behövas AC service, värmen försvann dock före detta.

Tror ej det är Termostaten eftersom övre kylarslang är varm och den undra är kall vid arbetstemperatur, motortempen ligger stabilt också.

Känns som det borde vara värmepaketet men har känt även på dessa slangar och både in o ut är lika varma efter körning, borde väl funka om det går in varm vatten och kommer ut varm vatten? Eller har jag missat något?

Tips mottages gärna på vilka andra fel det kan vara.
av Erik Å
Är det en luftficka i värmepaketet så kommer bara ett fåtal av lamellerna att bli varma och merparten av luften passerar genom paketet lika kall som när den kom in :-/
Mitt värmepaket hade en minimal läcka, skulle inte ha gjort något om det inte var för att det sögs in luft varje gång motorn svalnade. Så luftfickan fylldes på kontinuerligt, uppenbarligen snabbare än den spolades ur..
av joohans
Ja hade liknande problem då gjorde jag rent tempgivare på acpanelen inne i bilen ja blåste väldigt försiktigt vid gallret helst ska man ta ur panelen det är en liten skör tråd. Är den trasig eller full av damm så kan den inte känna av tempen inne i bilen
av Twin111
Hej. Hade samma problem på min. Det är byte av värmeväxlare i bilen. Om värmeväxlaren är igensatt så tar den genvägen förbi värmeväxlaren och då känns båda slangar varma.
Volvo v60 T8 2020 Hybrid

Säljaren lade bara på 25% moms på[…]

XC60 med stort elfel

Har du hittat felet?

Bakljus v70 2007

Hej! Har lyckats få loss det mellersta baklj[…]

Hej Dessa instrument är till för att sl[…]