Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fellow88
Det är inte den fjädern som är problemet. Detta är en annan fjäder som han inte visar alls i videon. Denna fjäder sitter under den vita axeln men jag vet inte hur den ska spännas för att sitta fast och styras tillsammans med motorn. Den lilla fjädern har jag men den gör ingen nytta för tillfället.
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Hej hej.

Det svåraste är att skruva ihop armen med fjädern, Jag brukar skjuta fjäderstålet bakåt med en mejsel i bra storlek och sen trycka ihop överdelen av armen.

Bild
Bild
av Fellow88
Tack så mycket! Den överliggande som du pekar på till vänster i bild. Jag saknar den lilla tappen som sticker ner och håller i fjädern så den har väl slagits av :(
Frågan är om man kan få tag i axeln bara?
av Kehus
Tack för bra guider. Jag har bytt låskista höger bak på V70 2016 idag. Allt gick till synes bra men nu har dörren gått i baklås. Jag testade allt innan jag stängde dörren och det elektriska verkar funka ok. Dörren går dock inte att öppna.
Jag har ännu inte monterat inre dörrsidan men testat att öppna genom att dra vajern till inre öppningshandtaget och jag har naturligtvis testa det yttre handtaget.
När jag låser/låser upp med fjärren rör sig allt som det ska.
Kan det vara något mekaniskt? Funderade ett tag på barnlåset som jag inte kollade innan jag stängde dörren men då borde det gå att öppna dörren utifrån.
Tacksam för råd om vad som kan vara fel och tacksam för råd hur man öppnar en dörr i baklås.

Hälsningar

Kenneth
Senast redigerad av 3 Kehus, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Bränslepump Volvo 240 B230E -88

(Ah! E-motor, inte F. Jag var för snabb med m[…]

Ventilation stolar XC70

Kan du säga var styrenheten sitter till stola[…]

Kompressionprov

Om du har en kompression på över 12 d[…]