Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1588681
Som inte är en "äkta" SPA-bil. Att lägga till mer batterier utanför plattformen är en helt annan teknisk lösning.
av Kingcool
#1588718
least skrev:Som inte är en "äkta" SPA-bil. Att lägga till mer batterier utanför plattformen är en helt annan teknisk lösning.
Det är ju det jag säger, tekniken finns för att göra det in house. Så de hade kunnat implementera det, för de har ju verkligen haft tid på sig att göra det.
Nu var det typ ny grill, lampor och en påklistrad skärm i dashboarden..
av SundanceKid
#1588728
Jag tror att 90% kommer välja EX90 före den nya Xc90, jag själv inkluderad. Har för mig att det skiljde typ 70000:- på dessa modeller om man maxade dom(kan ha fel då jag byggde snabbt i telefonen).
Ex90 typ 1,2 och XC90 typ 1,13.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1588732
Prissättning är ju minst sagt intressant.
"Gammal" phev eller ny hel-el för samma peng.
Förmodligen medveten marknadsstrategi.
av least
#1588741
Kingcool skrev: lör 07 sep 2024, 09:01
least skrev:Som inte är en "äkta" SPA-bil. Att lägga till mer batterier utanför plattformen är en helt annan teknisk lösning.
Det är ju det jag säger, tekniken finns för att göra det in house. Så de hade kunnat implementera det, för de har ju verkligen haft tid på sig att göra det.
Nu var det typ ny grill, lampor och en påklistrad skärm i dashboarden..
Vi stannar där.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1588789
least skrev:Att lägga till mer batterier utanför plattformen är en helt annan teknisk lösning.
Som oftast lägger beslag på utrymme som är bra att ha till annat.
av least
#1588809
Ja, hade det funnits "överblivet" tomt utrymme sedan tidigare, så hade man högst troligt nyttjat detta på ett vis som gynnar bilens ägare.
av Hisingspaddan
#1589020
SundanceKid skrev: lör 07 sep 2024, 11:28 Jag tror att 90% kommer välja EX90 före den nya Xc90, jag själv inkluderad. Har för mig att det skiljde typ 70000:- på dessa modeller om man maxade dom(kan ha fel då jag byggde snabbt i telefonen).
Ex90 typ 1,2 och XC90 typ 1,13.
Det tror inte jag, iallafall inte globalt. Att man kan sälja en 10 år gammal PHEV-modell till i princip samma pris som en nyutvecklad BEV visar ju hur mycket det fattas för att elbilarna verkligen ska vara konkurrenskraftiga. Marknaden är för liten och betalningsviljan för låg.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1589045
XC90 är också idag Volvos mest lönsamma modell, säger de. Vilket kan uttryckas som att den är billigast att tillverka i förhållande till sitt pris. Eller som att det finns marginal för kampanjer och ändå tjäna pengar på den, om det skulle behövas.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Ska det bli bara elbilar som ska finnas i framtide[…]

Räckviddsdipp

Jo, det är klart, men ändå. Det &a[…]

Jag tänker på siffran 830868 och det tr[…]

Hej. Hade samma problem på min. Det är […]