PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
36dcd.jpg
36dcd.jpg (67.05 KiB) Visad 234 gånger
Hittade på www.misab.se en bild på en Weber DVD. Den har inget choke spjäll utan bara bränsle "påfyllning". Det är den delen med runt lock och en "spak" framtill på förgasaren. I och med du hade en 2-stegs förgasare så har du ett första steg och ett andra steg. Om det är andra steget du öppnar (eftersom du då förmodligen inte har något choke spläll) så ska motor varvet öka. Andra steget ska börja öppna vid (är förmodligen justerbart) c:a ¼ - ½ öppning av första steget och vara fullt öppet vid fullgas. Dessa förgasare finns i olika storlekar och med lika eller olika storlek på spjällen. T.ex 32/32, 28/32, 32/36 eller 36/36. Det mindre spjället är alltid första steget. Vill du ha ordentlig fart på din motor och ändå ha en "snäll" motor rekommenderar jag B20E topplock (10,5-1 komp.förhåll.), Volvos C kam och 2X Weber 38 DCOE. Min PV hade detta, var snabb som inget annat och ändå hade frugan den till Dagis med barnen. Tänk också på att du ska ha en bra fördelare, jag hade en fördelare utan vakuum (B18B) och satte tändläge på 38° vid 4000 varv

Om du loggar in här och använder ditt Vo[…]

Finns ingen anledning att spara pengar på de[…]

"Enligt ursprungsplanen skulle Northvolt till[…]

Missljud Volvo V50

Jag tillsätter Biostat i bränslet. Kan d[…]