- tis 13 aug 2024, 22:31
#1586466
Precis min tanke.
Aw1 har riktigt låg viskositet när den är varm.
Min bil börjar ge shift flare när den är uppe i arbetstemp. Fram till dess växlar den alldeles utmärkt.
Så. Jag har nu beställt Ravenols T-IV. Jag chansar. Har läst mycket bra om den oljan och dels är den billig (relativt) jämfört med Oem oljan så skulle jag vara tvungen att byta tillbaka till en AW1 olja pga negativt beteende från lådan är det inte hela världen.
Bör man nolla adaptionen när man byter till en olja med högre viskositet än den är van?
Nu har jag Vida till skillnad från första gången jag körde så kan köra en adaptionsrunda direkt efteråt.
Aw1 har riktigt låg viskositet när den är varm.
Min bil börjar ge shift flare när den är uppe i arbetstemp. Fram till dess växlar den alldeles utmärkt.
Så. Jag har nu beställt Ravenols T-IV. Jag chansar. Har läst mycket bra om den oljan och dels är den billig (relativt) jämfört med Oem oljan så skulle jag vara tvungen att byta tillbaka till en AW1 olja pga negativt beteende från lådan är det inte hela världen.
Bör man nolla adaptionen när man byter till en olja med högre viskositet än den är van?
Nu har jag Vida till skillnad från första gången jag körde så kan köra en adaptionsrunda direkt efteråt.