- tis 25 jul 2023, 11:21
Har en V70 2.4D 2010 där jag för andra gången fått in sotfilter fullt och går då i limp mode... bytte bakre tempgivaren (främre bytte jag själv för 2år sedan) på Volvo verkstad för 3v sedan och knappt 1v efter det kom sotfilter fullt in första gången. Min icarsoft ville inte starta regenerering utan kom in "replace component". Var och reggade på Volvo mha Vida. Helt sjukt, gick en halv tank på 35minuter... 3500rpm på en diesel låter inget vidare..
Nu kom det in igen i söndags precis på väg till Öland med husvagn... som tur var bara 20min hemifrån. Vände och bytte till vår -02:a istället.
Tänkte testa och byta tryckgivaren, men då jag precis fått prisuppgift från Volvo och de ska ha 2180:- för den tänkte jag kolla om man kan hitta på typ trodo lr liknande, gissar på 1/3 av priset.
Om nån har nåt annat tips på mitt problem så är ideer hjärtligt välkomna!
Nu kom det in igen i söndags precis på väg till Öland med husvagn... som tur var bara 20min hemifrån. Vände och bytte till vår -02:a istället.
Tänkte testa och byta tryckgivaren, men då jag precis fått prisuppgift från Volvo och de ska ha 2180:- för den tänkte jag kolla om man kan hitta på typ trodo lr liknande, gissar på 1/3 av priset.
Om nån har nåt annat tips på mitt problem så är ideer hjärtligt välkomna!