Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev:
joel80 skrev: ons 19 jun 2024, 00:45
Derank skrev:Deras ambition är att bli den största, än så länge levererar de nada, nix och noll. Och ambitioner har alla, om de sedan lyckas är en annan femma. Se bara Renewcell, ett hyllat framtidsbolag med höga ambitioner som skulle 6dubbla sin omsättning de närmaste 3 åren, 400 arbetstillfällen utlovades bla bla bls bla, de hade problem från dag 1 med produktionen, men förnekade det mesta så långt det bara gick.........KK nästa och så var den sagan över.
De levererar inte noll. De har ju fått igång skapligt med leveranser det senaste halvåret. Bra bit kvar till full fart men det är långt ifrån noll nu och ökar tydligen vecka för vecka.
Om man har fått 250.000.000.000 kr borde det väl vara sjukt dåligt om man inte lyckats kåpa ihop ett enda batteri !
De har beställningar på batterier för långt mer än det. Bara för nån vecka sen beställde Volkswagen batterier för 10 års tid med värde på 120 miljarder.

Leveranserna verkardessutom ha tagit lite fart i år. Leveranserna till t.ex Scania går nu enligt plan.
https://www.dn.se/direkt/2024-06-19/nor ... -borlange/
Fast att inte försöka expandera i det här läget är nog mest sunt
Derank skrev:Det är fler som lägger sina planerade fabriker på is nu, ska bli mycket intressant att se vart det här tar vägen de kommande åren, jag vet vad jag tror.
Jo, höga räntor och lite lågkonjunktur har nog slagit en del mot speciellt bilbranschen... då blir en stor del av batteribranshen också påverkad.
Men jag håller med, det är en spännande tid och vi lever i ständig förändring känns det som.
Derank skrev:Det är fler som lägger sina planerade fabriker på is nu, ska bli mycket intressant att se vart det här tar vägen de kommande åren, jag vet vad jag tror.
Att dieselbilar ska ta över igen är dock inte något som är sannolikt. Det tåget har redan åkt. Den avtagande försäljningen av elbilar är inte för att kunderna köper diesel istället - de köper inget alls.
är rätt då säker på att många av biltillverkarna kommer antingen skjuta upp utfasningen el ta tillbaka fosila fordon igen, mer och mer, de måste tjäna pengar och erbjuda det folket vill ha, så är det bara, volvo har väl börjat vakla, mercedes och ford och BMW ska ju in med vanliag spisar igen osv osv osv,

Väntar bara på att vätgashypen ska återuppstå igen, har ju gått 10år sen sist nu, så det är väl dags igen.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 94

Visst, jag gör så. Men på dom fle[…]

Vi som beställt EX90

Slipper släckta framlysen iaf med den mjukvar[…]

Håll koll på detta, när han kr&[…]

Har du otur så har du detta fel! https://yo[…]