Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jallemet
#1581044
En f.d. kollega visade igår upp sin nya Mercedes 350GLE Hybrid för 1.020.000:- och den känndes riktigt premium.

Jag tycker XC90 är mer visuellt tilltalande.

Användarvisningsbild
av V9097
#1581084
Ozzmaniac skrev: lör 08 jun 2024, 21:26

Är Volvo verkligen premium? Är jag kanske för kräsen? Oavsett vad, man ska komma ihåg att denna bil har ett listpris på nästan 1,1 milj. Har man inte rätt att ställa höga krav?

Premium är ju inte digitalt utan en skala. För mig är Volvo mer premium än Ford, Renault, Opel, Peugeot, Nissan och Kia. Men mindre premium än Mercedes, Audi och BMW.
av least
#1581086
Med förfinade tillverkningstekniker, och bättre material - båda till lägre kostnad, kommer alla bilar på marknaden att närma sig det som var premium för ett antal år sedan.
Bilarnas tillförlitlighet har aldrig varit så hög som idag, oavsett inköpspris.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1581093
Men är det inte Ägarna till bilen som avgör om det är Premium
Bil, inte tillverkare även om dom gärna vill det
Det är ju många faktorer som påverkar om bilen upplevs som premium
av Gripp
#1581101
Tyvärr är nästan alla dina synpunkter (förutom Soft-close) saker som uppkommit i nyare bilar där man bytt ut den gamla mjukvaran "Sensus" till Googles mjukvara. Sensus var och kändes gammalt, men alla de funktioner du saknar fanns och fungerade, vi hade aldrig några problem med varken mjukvara eller app under våra ca 5 år med två XC90. Vår T8 från 2021 kändes mer komplett/solid (och kanske mer Premium, även om jag tycker det är ett lite dåligt uttryck generellt) än den 2024 jag körde för en tid sedan, trots att vår fått ca 8000 mil när vi skildes från den och 2024:an rullat bara ca 200 mil.
Elpriset

https://www.tn.se/naringsliv/38689/forslaget-nu-[…]

Bilen är ju sex år gammal. Ibland &au[…]

Hej, Jag har en S60, 2001 som har gått lite[…]

Detta är din tredje trådstart i samma &[…]