Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plunkan
#1579157
Bil: v90 my18
Idag slutade båda mina nycklar att fungera. Funkar att starta när jag lägger den vid sensorn men inte låsa eller låsa upp.
Vad kan felet vara?
av plunkan
#1579167
Var precis ner till Ica och köpte Icas batterier och nu funkar båda doserna. Åker och fixar nya varta imorgon så man är säker. Dock så var dom andra nya batterierna varta oxå. Måste blivit nå tok med dom.
Tack för svaren iaf 🤟
av Xanthopteryx
#1579171
Har märkt att nycklarna kan vara jäkligt känsliga för det där med batterier. Dina varta du bytte till måste verkligen ha haft något fel...
Har inte personligen men hört folk som bytt till vanliga tänk dig typ Clas Ohlson och det har strulat, men så med Varta så funkar det.
Antagligen är det cellspänningen som kanske skiljer någon tiondels volt som får de att få spel.
Och så lite kyla på det, som i dag åtminstone där jag bor, så trippar de ur, men med värme så kanske det funkar.
Skönt i allafall att det fins backup: Fysisk nyckel i nyckeln och rfid-chip som du använder via mittkonsolen.
Därmed kommer det alltid att fungera, ty en fysisk metallnyckel brukar sällan gå sönder och ett rfid-chip tenderar att hålla i decennier. Minst.
av perhall
#1579177
Man får ändå säga att det är väldigt enkelt att byta batterier. Blivit förvånad på flera bilar att man kan göra det själv på 30 sekunder o lägga 25 kronor.
av kebabpizza
#1579191
Varta är inte heller att lita på nuförtiden, bytte i mina egna nycklar för något år sedan, den ena la av redan efter några månader.
Beställde till jobbet för ett tag sedan och tänkte att jag mäter dom vid leverans, av fem batterier var två urladdade 😮
Användarvisningsbild
av bem
#1579192
Har man otur kan knappcellsbatteriet man köpt nytt legat på hyllan länge. Borde stå tillverkningsdag på batterier, men om det gör det (på vissa) har jag dock ingen koll på. Men ett färskt felfritt Varta knappcellsbatteri är det som av erfarenhet visat sig funka bra i Volvos fjärrnycklar.
S90 T5 däck/bromsskivor

När det dags att byta klossar eller ski[…]

Lambdalampa lyser vid gaspådrag

Tack för alla svar! Dessvärre inget som […]

Renovera bakre bromsok

Elektrisk handbroms behöver sättas i ser[…]

Uppgradera bakbromsar.

Jag gjorde det på förra v60 t5 -15. Sk[…]