Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThorHammer
#1562421
Ja, hade ju starkt funderat på en laddhybrid men "sprang" på denna som jag inte kunde motstå, så det blir ett varv till med mildhybrid som ju funkat fantastiskt bra hittills. Hoppas verkligen att de fortsätter några år till med kombitillverkning av laddhybrider annars blir det en A6:a nästa gång troligen. Är ingen suv-människa.
Användarvisningsbild
av bem
#1562443
ThorHammer skrev: ons 29 nov 2023, 06:36 Ja, hade ju starkt funderat på en laddhybrid men "sprang" på denna som jag inte kunde motstå, så det blir ett varv till med mildhybrid som ju funkat fantastiskt bra hittills. Hoppas verkligen att de fortsätter några år till med kombitillverkning av laddhybrider annars blir det en A6:a nästa gång troligen. Är ingen suv-människa.
Samma här, jag gillar kombi bäst.
av erpe83
#1562758
När jag beställde min V60 T6 Recharge MY24 Core angavs en räckvidd på upp till 87 km. När jag nu kollar hos Volvo anges istället upp till 91 km för T6.

Det är ju en akademisk skillnad men funderar på om de ändrat något i MY25 eller om de bara räknar på annat sätt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av JP88
#1562779
Däck, fälgar och stänkskydd är exempel på utrustning som på marginalen påverkar förbrukningen och därmed räckvidden. Har du kollat exakt samma konfiguration på MY25 som din MY24? En skillnad på MY25 är att sommardäck är standard och allvädersdäck ett tillval. Tidigare var allvädersdöck standard för 18" och 19".
av Thomasksen
#1562796
Min order från augusti har inga "allvädersdäck" har köpt till vinterhjul med. Kanske blir åretruntdäck om man leasar bilen.
Jag har köpt bilen rakt av, kontant.

/ Thomas
av erpe83
#1562815
JP88 skrev:Däck, fälgar och stänkskydd är exempel på utrustning som på marginalen påverkar förbrukningen och därmed räckvidden. Har du kollat exakt samma konfiguration på MY25 som din MY24? En skillnad på MY25 är att sommardäck är standard och allvädersdäck ett tillval. Tidigare var allvädersdöck standard för 18" och 19".
Nej, det går ju inte att göra nu när Core är borta. Känns ju dock som att modellerna nu med mer utrustning borde vara tyngre och därmed ha sämre räckvidd.

Hoppas verkligen inte det är allvädersdäck på. Är en förmånsbil där jag väljer till vinterdäck i efterhand.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1562818
När man bygger bilen ser man vilka däck som bilen levereras på.
Välj Läs mer under valet av fälgar, gå till Visa energimärkning för däck och klicka på Läs mer under bilden av energideklarationen.
Då hamnar man på denna sidan https://eprel.ec.europa.eu/screen/produ ... ingfrom=qr som avslöjar att det ska vara Michelin Primacy 4 på 18"-fägen till V60 T6 Plus.
1.jpg
1.jpg (29.94 KiB) Visad 379 gånger
2.jpg
2.jpg (108.86 KiB) Visad 379 gånger
3.jpg
3.jpg (142.45 KiB) Visad 379 gånger
Användarvisningsbild
av StefanN
#1562856
Vad tror ni man ska förvänta sig av min beställda bil, det står årsmodell 2024 i kontraktet men leverans i september så det borde ju va en 2025 då? Frågan är ju om min uppdateras nåt då det inte går att beställa längre i mitt utförande (Polestar Engineered V60)
av perhall
#1562978
Tror den kommer tidigare då om Polestar Engineered inte går att beställa från ÅM 25. Om något tas ur produktionen brukar det vara ganska strikt...
  • 1
  • 301
  • 302
  • 303
  • 304
  • 305
  • 313
S90 T5 däck/bromsskivor

Idag en V90CC, körd sedan ny feb. 2017, och n[…]

Hej Man läser en massa om allt strul med VEA-[…]

Uppgradera bakbromsar.

Bakoken är 15år gammla börjar even[…]

Ser ut som om jag behöver köpa ny AC-sla[…]