Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Programvaran som gör att du kan starta värmaren från din vanliga nyckel har vi till ena XC70:n. Fungerar bra på rimligt avstånd, typ inifrån huset. Men går ju inte att använda på längre håll.
Dessutom lär nycklarna ha kortare räckvidd om du inte har keyless, vilket du inte har om din nyckel har fem knappar.
Så när tror vi att det kommer sluta funka? December 2025?

Visst nog klarar man sig utan appen, om man hittar en rimlig lösning. Fjärrstart med en separat kontroll är ju bra det är ju ändå rimlig räckvidd i dem. Men om man ska ha via bilens nyckel och en modul i obd så tvivlar jag på den för min xc70 med keyless har typ 5m räckvidd ibland.
Och om man får fram VoC erfodras alltid så kommer man ju bli galen
Gulvolvo skrev: mån 20 nov 2023, 21:43 Så när tror vi att det kommer sluta funka? December 2025?
Kommer inte sluta fungera kl 24 på nyårsaftonen 2025. Man har redan börjat stänga ned så det kommer att fungera allt sämre och sämre redan från ett år tillbaka för att till slut vara helt dött.
Volvofive skrev:
slc skrev:
Doomis skrev: Fast du har TEM3G så du kan om du vill uppgradera till TEM4G.Det går att göra på alla Sensus Connect bilar oavsett generation. Den är fortfarande lite dyr men några bilar kommer ju skrotas ur innan 2025 så det är bara hålla utkik.
Hei, dette her stemmer ikke helt. Det finnes ingen TEM4G for det europeiske markedet, kun for det amerikanske og nord-amerikanske. Hadde de brukt samme frekvenser på 4G som oss hadde det nok vært mulig å bruke modulen, men det gjør de altså ikke. Sendte en e-post til utvikleren av TEM3G/TEM4G som bekreftet dette.

Jeg liker derimot idéen om å utvikle et alternativ. Det skal være teknisk mulig å lage en enhet som er tilkoblet CAN-bus som kan gjøre alt det TEM3G kan, men da må man logge trafikken som kommer via TEM3G så man kan finne ut hva som aktiverer hva. Det sto på planen hos meg å skaffe en CAN-logger, men dessverre har TEM3G-en min tatt kvelden og jeg vet ikke om jeg får erstattet den. Det er uaktuelt å betale over 16000 NOK for en ny når den likevel slutter å fungere i 2025 når GSM stenges ned.
I Sverige er planen at 2g stenges i desember 2025 mens Norge venter til september 2027. Tyskland har ingen planer om å stenge.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor har du 2027 fra? Telenor og Telia har begge sagt at de kommer til å stenge ned nettet ved utgangen av 2025... men om de har utsatt et par år er jo selvsagt ingenting bedre enn det.
slc skrev:
Volvofive skrev:
slc skrev: Hei, dette her stemmer ikke helt. Det finnes ingen TEM4G for det europeiske markedet, kun for det amerikanske og nord-amerikanske. Hadde de brukt samme frekvenser på 4G som oss hadde det nok vært mulig å bruke modulen, men det gjør de altså ikke. Sendte en e-post til utvikleren av TEM3G/TEM4G som bekreftet dette.

Jeg liker derimot idéen om å utvikle et alternativ. Det skal være teknisk mulig å lage en enhet som er tilkoblet CAN-bus som kan gjøre alt det TEM3G kan, men da må man logge trafikken som kommer via TEM3G så man kan finne ut hva som aktiverer hva. Det sto på planen hos meg å skaffe en CAN-logger, men dessverre har TEM3G-en min tatt kvelden og jeg vet ikke om jeg får erstattet den. Det er uaktuelt å betale over 16000 NOK for en ny når den likevel slutter å fungere i 2025 når GSM stenges ned.
I Sverige er planen at 2g stenges i desember 2025 mens Norge venter til september 2027. Tyskland har ingen planer om å stenge.

Hvor har du 2027 fra? Telenor og Telia har begge sagt at de kommer til å stenge ned nettet ved utgangen av 2025... men om de har utsatt et par år er jo selvsagt ingenting bedre enn det.
Det stod på en nettside med oversikt over mange land. Er vel ingen garanti for at det stemmer men.

Volvofive skrev: Det stod på en nettside med oversikt over mange land. Er vel ingen garanti for at det stemmer men.
https://presse.telia.no/pressreleases/2 ... av-3285503

Er nok dessverre feil :( og løsningen de har i USA kan ikke brukes her, fordi 4G i USA og Europa bruker forskjellige frekvenser. Så dette kommer nok Volvo til å bare la passere i stillhet og heller beklage overfor kunder når GSM-nettet forsvinner.
slc skrev:
Volvofive skrev: Det stod på en nettside med oversikt over mange land. Er vel ingen garanti for at det stemmer men.
https://presse.telia.no/pressreleases/2 ... av-3285503

Er nok dessverre feil :( og løsningen de har i USA kan ikke brukes her, fordi 4G i USA og Europa bruker forskjellige frekvenser. Så dette kommer nok Volvo til å bare la passere i stillhet og heller beklage overfor kunder når GSM-nettet forsvinner.
Telia og Telenor skal ha 2g i Norge til minimum 31.12.2025.
Dersom mange skriver til Volvo support at vi vil ha en løsning så kanskje de gjør noe med det.

• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19
Bildelar leveranstider

Mekonomen levererar väl ganska snabbt, ä[…]

Har kommit fram till att det är nog vakuumpum[…]

Multirem utan AC