Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1555488
Har en v70 2005 2.5 t. Bytte övre Motorfäste häromdagen blev kalas bra . Tänker att jag byter nedre motorfäste/växelåda , då blev det nåt skumt, bilen börjar viberera på tomgång och den skakar fram när man kör upp till 80km/h våga inte köra bilen mer en så. Tycker nästan de låter som en bensin gående traktor på tomgång nu efter detta bytet. Vad har hänt? Bilen gick jätte fint precis innan, men nedre motorfästet som jag bytte var lite slitet å de märktes i växellådan litegranna .
#1555514
Jag bytte till ett fäste i polyriyan och blev som du beskriver det. Dom som varit med en längre tid kanske kommer ihåg scanias *skak 4a* som kom någongång på 60 70 talet, det var som plomberna i tänderna skulle hoppa ur på tomgång, var liknande känsla med polyritanbussninger i min d5 . Köpte nytt orginal och vibrationerna försvann
#1555519
Tråkigt nog så var de inte så enkelt, :-( jag köpte faktiskt med gummibussning, hade läst lite om de innan att polyriyan kunde ge en aning skakningar men kanske inte att löständerna skulle skaka ut :-D 😂. Köpte från skruvat.se 400kr, gummi med metallfäste, vet inte om de har nån påverkan istället för aluminium . Men kan tillägga att bilen hoppar ju i stort sett framåt när man åker iväg . 😅
#1555594
Om bilen hoppar iväg efter du bytt fästet är det stor chans att något annat fäste eller en kudde är trasig. De går oftast sönder tillsammans så att säga.
Går undre fästet: Då slits övre och sidofästet. Är alla de tre glappa äter motorn snabbt kuddarna. Är kuddarna trasiga = vibrationer.
Senast redigerad av 1 panth0n, redigerad totalt 0 gånger.
S90 T5 däck/bromsskivor

Idag en V90CC, körd sedan ny feb. 2017, och[…]

Uppgradera bakbromsar.

Jag gjorde det på förra v60 t5 -15. Sk[…]

Hej Man läser en massa om allt strul med VEA-[…]

Ser ut som om jag behöver köpa ny AC-sla[…]