- fre 26 maj 2023, 18:23
#1542414
Hej! Min bil har senaste veckorna varit hos doktorn. V50 2.0 2011.
Det var upphängningsbyglarna till insprutningen 4 st där alla gick sönder på nästan samma gång. Ä ( kan inga facktermer)När bilen väl var redo att hämtas och betalas så ringde doktorn och sa att den läcker olja och att ett rör till styrväxeln rostat sönder, måste byta hela då rör inte kan köpas separat. Kostar13 000 med ny inkl arbete.
Bilen är fin har ägt den sedan 2016 inget rost servad och fin i lacken osv
Enda är att motorvärmaren är kaputt.
Frågan är försöka sälja som skrot/defekt eller behålla?
Det var upphängningsbyglarna till insprutningen 4 st där alla gick sönder på nästan samma gång. Ä ( kan inga facktermer)När bilen väl var redo att hämtas och betalas så ringde doktorn och sa att den läcker olja och att ett rör till styrväxeln rostat sönder, måste byta hela då rör inte kan köpas separat. Kostar13 000 med ny inkl arbete.
Bilen är fin har ägt den sedan 2016 inget rost servad och fin i lacken osv
Enda är att motorvärmaren är kaputt.
Frågan är försöka sälja som skrot/defekt eller behålla?