Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Det regnade väl 2h senare? Bara att köra ut bilen
Körde hem på hojen då så det märktes men mest blåste det, inte kul med kastvindar vid kusten då :)
Bästa "p-skivan" där med, lurar på om man skulle beställa ett batteri till den nu då det gått säkert 18 månader eller så sedan byte så kan man göra det när sommarpuckarna ska på. CR2450 ska det visst vara
Bilen står nytvättad och väntar på behandling av gtechniq ceramic på fredag kanske :)
Har nog inte bytt batteri i min p-skiva på fyra år! Kanske dags? Ska ta ur den och sätta den i nästa bil, så då passar jag nog på.
Glasrutebehandlingen: Mycket riktigt det kom regn! Ut och provade, fyra slag på torkarna sedan började dom studsa över rutan så jag trodde dom skulle flyga iväg!! Har ALDRIG haft torkare som betett sig så här. Måste göra något...
På Autodudes hemsida så såg jag att man inte skulle stryka på själva torkarbladen. En test på Gyeons youtubesida sa att man skulle. Ett flertal gånger har informationen på Autodudes hemsida varit felaktig så jag strök på torkarbladen. Hoppas det var fel, ska montera på mina andra nya blad och se om det fungerar.
Jag rengjorde först rutan med lera, polerade sedan med polermaskin, tvättade rutan med glasputs, för att avsluta med IPA. Det skulle i alla fall vara enligt instruktion.
Får väl återkomma när jag varit ute och kört med dom nya torkarbladen.
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.