Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1477457
Hej
Har en V70 D5 årsmodell 2008 med 185 hk. Den är RIKTIGT kraftlös och kommer inte upp över 80 km/h. Får felkoden:
Fuel rail pressure sensor Circuit high bank 1??

Hur ser den ut och var sitter den?

Mvh
Tony
#1477460
Jag hade liknande problem i veckan eller en köldlnäpp.
Fyra felkoder på bränsletrycksregulatorn. Visade sig vara ispropp/skit i filtret. Bilen gick så hårt att idag trodde det var hål i avgasröret först.

Exakt vad säger felkoder?

Koderna jag fick var
P000100
P000200
P008985
P009022
#1477501
Felkoder som finns:
P019300
P200A84
P200835
P245202

Armen till virvelspjället hade hoppat ur, hur länge den varit så vet jag inte men det kändes ingen skillnad efter att jag monterat tillbaka den.

Det känns som motorn inte får rätt mängd luft/diesel. Vid kallstart och jag lägger i R och sedan gasar fullt så rör sig inte bilen ibland, måste vänta några sekunder och sen lägga i backen eller drive innan bilen kan börja röra på sig. Så kraftlös är den när den är kall.

/Tony
#1477506
Då verkar det inte vara samma som jag hade. Min axel till virvelspjället har hängt löst ett år utan problem.
Tyvärr brukar den lossna igen efter ett tag då den gör en kalibrering var 5e start och det är vid den den lossnar. (Den går till maxläge väldigt hårt).

Jag hittade dessa trådar när jag sökte dina koder. Kanske något med partikelfiltret? Om du har en bra felkodsläsare kanske du kan tvinga den till regenerering och se om det blir någon skillnad?

viewtopic.php?t=152058
viewtopic.php?t=147899
viewtopic.php?t=126012
viewtopic.php?t=108188

ps. Jag var helt inne på att behöva byta bränsletrycksregulatorn innan verkstaden upptäckte vatten/brun sörja i filtret. Regulatorn ska tydligen sitta på fuelrailen, så sensorn borde sitta i regionen eller sammanbygd.
#1477618
Hej
Mina kablar var avskavda de med men inte helt igenom. Har isolerat dem nu. Tryckgivaren till partikelfiltret undrar jag vart den sitter och hur den ser ut? Har ngn bild på den är jag tacksam. Har ringt 3 verkstäder som har Vida men bokningstider är ca 3 veckor fram, hmmmm
#1477710
Tinkal skrev:Hej
Har ringt 3 verkstäder som har Vida men bokningstider är ca 3 veckor fram, hmmmm
Tror inte du behöver till en verkstad med Vida för detta problem, alla verkstäder numera har någon form av diagnosprogram som funkar med de flesta bilar. Typ autocom.
Är det såhär akut och du behöver bilen, försök hitta någon som är bra på dieselbilar i första hand. Ring runt och försök hitta någon som kan kolla på bilen med kort varsel.
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]