Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThorStaffangård
#1471045
Nu är det så att jag har lite ljud i min bil och vill fortsätta bygga på det, men då behöver jag en ny generator. Generatorn jag har nu är på 160A och räcker för tillfället, men jag har planerat att stoppa in basar och slutsteg som kommer kräva ungefär 150-160A. Eftersom jag redan har annat ljud och för att hela OEM systemet kräver ström så kommer ju den här generatorn jag har nu inte räcka.

Jag tänker mig att man ska köpa en generator som ger 200A eller mer? Finns det några generatorer ni kan rekommendera som bara är att stoppa i eller som inte kräver så mycket modifikation?

Tack för att ni tog er tid att läsa :)
#1471079
Ja du har rätt i det att det inte är så stor skillnad i effekt, och när jag tänker efter så är nog 200A nära det lägsta jag kan ha. Det ljud jag har nu drar ca 40A och jag hade tänkt utvidga det mer än bara basarna, så kanske 250-300A. Helst 300A, men det beror lite på installationsprocessen, hur lätt det är och hur mycket modifikationer man behöver göra
av m2c
#1471080
Kan du kanske göra någon speciallösning där du tar bort ac eller servopumpen och sätter dit en extra generator där?
Den kan du ju styra hur du vill och behöver inte ha volvos kommunikation med bilen.
#1471082
Servopumpen kan jag inte ta bort för då blir det lite jobbigt att svänga🥴

AC kompressorn behåller jag också gärna. Om jag behöver flytta på något så kan jag ju göra det, men helst tar jag inte bort något
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]