Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hehe, det är inte så farligt ändå. Förutom baljorna och reservhjulsbaljan, samt framvagnsbalken, är den faktiskt fin under. Resten är ju kosmetiskt på delar som bara är att skruva av och byta.
Visst, den är inte riktigt lika fin under som 945an, men den har ju redan blivit lagad på dom klassiska ställena såsom trösklarna. Trösklarna är dock helt ok på denna, lustigt nog.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Då har jag börjat lite smått med rostlagning. Det tar tid då jag försöker få det att se orginal ut, provar nya tekniker osv för att få till formerna med dom relativt begränsade verktyg jag har :-)
Dom flesta skulle ju bara kapa och svetsa dit en rak plåt, det tycker jag känns oseriöst och är något jag vill undvika på denna bil. Hurvida slutresultatet kommer bli bra eller ej visar sig :-D

Vänster sida är rätt duktigt rostig, inte mycket att gå efter när nya plåten tillverkas, mycket gissningar osv.
IMG_20210922_184658_resize.jpg
IMG_20210922_184658_resize.jpg (106.1 KiB) Visad 94 gånger
.

Hjulhuset var inte så fruktansvärt farligt rostigt, behöver kapa bort ca 7cm. Tog dessvärre ingen bild på hur det ser ut efter jag slipat fram plåten.
IMG_20210922_184704_resize.jpg
IMG_20210922_184704_resize.jpg (98.09 KiB) Visad 94 gånger
.

Och så här långt har jag kommit med nya plåtbiten. Ser inte så mycket ut, men det är många vinklar som måste formas i det här skedet. Den är inte klar, men det som är kvar är det "enklaste".
IMG_20210922_210639_resize.jpg
IMG_20210922_210639_resize.jpg (121.18 KiB) Visad 94 gånger
.

Inte så rolig uppdatering, men lite händer iaf lite då och då.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Jo det där är kul... Att titta på när nån annan jobbar klart intressantaste biten :-) .
De 2 sista bilderna ser väldigt likt ut det rostjobb jag gjorde på V70in var bara skit kvar av yttre baljorna samt lite mindre hål i balkar där draget sitter. Samt hundbenen och tröskel längst bak. Kul att se nån göra sånt här fortfarande. Förr var det ju mer regel än undantag. Själv hoppas jag slippa mer sånt här. Men som sagt kul att se :-) .

Vad är det för års modell och bil?

Varför kör du Volvo?

Kommer någon ihåg dessa Volvo..?? . T[…]

Tillskottsvärmare T5

Hade bränslevärmare (diesel) i min f&oum[…]

Bilen vill inte starta?

Då var vevaxelgivaren byt, bilen starta dir[…]