Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
#238403
forslund skrev:Under den senaste veckan har jag sök igenom bilen inte hitta några fel bilen forsatte och dog för mig sista jag testade var att ta loss en tändkabel på fördelaren och spruta in startgas och efter det startade bilen och gick som den gjorde tidigare är det någon som kan förklara varför var det bara så att det var fukt i fördelaren ???
För att hålla sig till den som startade tråden ... :roll:
Jag brukar vara nöjd om bilen väl funkar. Har man rotat tillräckligt mycket så fattar man inte hälften av gångerna vad som verkligen var problemet :) . Fast i ditt fall så är det väl risk att problemet kommer tillbaka efter som det varit lite av och till väl.
Fukt verkar ju mindre troligt. Då brukar det ju gå bättre när bilen blir varm. För dig är det väl tvärt om. Fast man vet ju aldrig ... Du kanske fick till nån annan skillnad när du pillade med tändkabeln, som du inte tänkte på. Ändrade dragningen något på nån av tändkablarna eller kom åt nåt annat i närheten som gjorde skillnad. Om det återkommer så kan du ju fundera på allt som sitter i närheten av tändkablar, fördelare. Inte för att vi hoppas att det gör det :lol:
av Fredrik9264
#1456380
Jepp vet inte om man kan picka upp en gammal tråd men här är jag iallafall. Min Volvo 744 92a automat har fått något märkligt fel. Man kan köra helt normalt och plötsligt när man ligger i ca 90km/h och trycker lite på gasen så dör den helt, den går ner på 100 varv och puttrar lite. Sen när de kommit ner i ca 40-30km/h så börjar den köra igen. Nivån på transmissionen är perfekt men ändå så håller den på så här. Även att ibland på är den seg och inte växlar ner när man trycker gasen i botten. Hoppas någon kan hjälpa mig med detta:)

Volvo 744 b230f 92a automatlåda 18000mil

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]