Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JagRullar245
#1449612
Jag har påbörjat en rosrlagningsförsök på min bil. Har köpt allt i färg väg från bilfärg.se såklart 2 komponent lack. Bilen är 406 så det är metallic med klarlack. Köpte en grövrengörnings trissa för att ta bort rosten, en trissa som bara tar på rost och färg och inte på plåten. Egentligen borde man väll västra men har inte tillgång till den utrustningen.
När jag kör med trissan så försvinner rost och färg där jag vill ha bort den men på vissa ställen blir det kvar en svart beläggning(rost) hur får man med enklaste medel bort denna rost och är det absolut nödvändigt att göra.
Har ni några andra tips för rostbättring/lagning så får ni gärna bidra med det också
Användarvisningsbild
av lennarte
#1449636
Det finns "rostborttagning" på burk som penslas på, men blästring är klart bäst. Det finns tillbehör till högtryckstvättar (har till min Kärcher) som blandar vatten och sand. Men tryckluft och sand är bättre och det är lättare på mindre ytor. Kräver dock hyfsat stor kompressor.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]