Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
Sätt ingen eltejp, ser ju bara ghetto ut. Jag satte 15mm bred Biltema transparant skyddsfilm (en bredd som de nu slutat sälja) som knappt syns, se bild nedan. Måttade att den skulle hamna ca 1-2mm ovanför gummilisten på framrutan och satte sedan masktejpbitar som referens som jag sedan monterade folien emot.

Mitt råd är att köpa en bra 3M-film ifrån typ Waxdog och skär till önskad bredd och montera, snyggt och syns inte om man inte går riktigt nära. https://waxdog.se/for-din-bil/mot-stens ... -mm-tjock/
IMG_6212.JPG
IMG_6212.JPG (209.88 KiB) Visad 288 gånger
Sådan rost utvecklas inte över en natt. Tricket är att titta till bilen lite då och då och åtgärda innan rosten börjar sprida sig.

Volvo säljer lackstift/ lackpennor. Ta en dremmel med ett stålborsthjul och ta bort rosten och lacka över. Jag gjorde det och jag är ganska petig med smådetaljerna och ser lätt repor och märken men jag kan inte se mina lagningar.

Volvo v70 är ingen unik samlarbil (iaf i Sverige) om den inte har extremt låga mil så skit i att lacka om hela taket p.g.a några små fläckar som dels borde ha åtgärdats tidigare och dels kan lagas med enkla medel nu. 6000 kr kan vara bra att ha när en spridare ger upp nästa år ;-)

Polerad och lackbehandlad! Klar för att ski[…]

Hur kollar man om man var vea motor eller inte S[…]

Jag har mobilen kopplad och delat bluetooth. Men f[…]

Har du sett så att sensorerna i rutan &aum[…]