Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Bempo
#1433619
det varierar var jag köper polermedel. Till exempel köper jag lokalt hos Mekonomen där jag väljer Meguiarz som jag har bra erfarenhet av, annars beställer jag på nätet från Autodude och då kan det bli King Carthur. Det finns många andra kompetenta välsorterade nätleverantörer också som exvis Bollnäs Bilvård mfl. Andra polermedel som ofta förekommer är Menzena, 3M, Sonax, finns så många som är bra. För att få bra resultat gäller också att ha bra trissor och maskin/er. Klart man kan beställa polermedle från andra länder men det är inget som jag ser nåt behov av. Jag har hellre kontakt med såna som ger mig råd till bra resultat.
Användarvisningsbild
av Funk
#1433626
Jag handlar mest från Bollnäs Bilvård, och kör framförallt med Menzernas polermedel, men även Lahega 13-18 och Angelwax trio används ibland.

/Thomas
av volvofantast
#1433631
Funk skrev: tor 04 mar 2021, 08:49 Jag handlar mest från Bollnäs Bilvård, och kör framförallt med Menzernas polermedel, men även Lahega 13-18 och Angelwax trio används ibland.

/Thomas
Vad använder du för trissor till menzernas olika meddel?
Användarvisningsbild
av Funk
#1433790
Det är grymt varierande... BBV, Flexipads och några högavverkande i microfiber från Meguiars till riktigt svåra lacker. Kör till 100 DA , Flex eller Rupes.
Skulle säga att jag föredrar Flexipads eller Flexs egna, men har ett så stort lager av annat så jag vägrar köpa fler utan kör slut på vad jag har.

/Thomas

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]