Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1433231
@Kungshöjd, Typ :-)
Pratade med säljaren idag. Tycker minvolvo uppdateras lite dåligt. Ingen uppdatering sedan bilen lades till.
Förväntat leveransdatum till ÅF är fortfarande densamma (16/4) så v.17 är rimligt. Bilen blir inte låst innan den 11/3 antar att det är då det kan börja röra på sig.
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1433341
Lockis skrev: tis 02 mar 2021, 16:27 @Kungshöjd, Typ :-)
Pratade med säljaren idag. Tycker minvolvo uppdateras lite dåligt. Ingen uppdatering sedan bilen lades till.
Förväntat leveransdatum till ÅF är fortfarande densamma (16/4) så v.17 är rimligt. Bilen blir inte låst innan den 11/3 antar att det är då det kan börja röra på sig.
Uppdateringarna på minvolvo lämnar helt klart en del övrigt att önska. Ketchupeffekt deluxe. Jag hade önskat mig betydligt mer än de 4 statusar som finns idag. Planerad byggdag, nu är alla delar säkrade, några foton tagna under byggtiden (nåt att titta på under de sista veckorna när väntan är som störst), upphämtad av trailer etc etc.
Tyvärr levde jag länge på hoppet att få min tidigare än väntat men så blev det aldrig. Tycker det verkar som majoriteten får det dock och så även jag förra gången.
Inget är som väntans tider...
av Lockis
#1433343
Just nu ligger jag väl precis innan byte av modellår. Och det verkar ju nästan som att Google kommer med my22. Kunde gärna inväntat detta 😁
av Kungshöjd
#1433379
@poscarjr

Volvo On Call appen skall framöver visa leveransstatus. Oklart när denna features slås på men appen Min Volvo har ju stängts ned nu. Håller tummarna för att de rullas ut snart.

Hoppas också på tidigare leverans 😍
av Kungshöjd
#1433381
@lockis
Jag såg något om det någonstans!
Grymt ju! Det har man ju missat men inte så mycket att göra!

Får njuta av Sensus istället 😊

Åker idag Audi A4 från 2009 så blir ett stort lyft ändå!
Användarvisningsbild
av Slasse
#1433391
Lockis skrev:Just nu ligger jag väl precis innan byte av modellår. Och det verkar ju nästan som att Google kommer med my22. Kunde gärna inväntat detta 😁
Om det är lika "bra" som Sensus var när det lanserades så är det nog lika bra. Det tog några år innan det blev användbart. Du får köra det på nästa bil istället. ;)
av Lockis
#1433468
Slasse skrev: ons 03 mar 2021, 09:28
Lockis skrev:Just nu ligger jag väl precis innan byte av modellår. Och det verkar ju nästan som att Google kommer med my22. Kunde gärna inväntat detta 😁
Om det är lika "bra" som Sensus var när det lanserades så är det nog lika bra. Det tog några år innan det blev användbart. Du får köra det på nästa bil istället. ;)
Men det är ju 3 år tills dess :-D
Nåja. Änsålänge är min bil inte byggd. Allt kan hända 😁
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1433607
Kungshöjd skrev: ons 03 mar 2021, 08:42 @poscarjr

Volvo On Call appen skall framöver visa leveransstatus. Oklart när denna features slås på men appen Min Volvo har ju stängts ned nu. Håller tummarna för att de rullas ut snart.

Hoppas också på tidigare leverans 😍
Man hade ju hoppats att den funktionen fanns där dag 1. Inte för att jag har nytta av den just nu men för alla er stackare som väntar... ;-)
  • 1
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 313

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]