Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1432473
Köpte denna kärran för dryga veckan sedan och märkte först efter nån dag att det liksom skramlar till precis vid startögonblicket hela tiden ,ungefär som om motorn "vrider" sig lite för mycket och tar i nånstans,tragiskt på en så ny bil och det har även hängt med en liten stund precis när jag börjar köra iväg, nån som varit med om detta problem och fått det lokaliserat??..
Hjälp....
#1432950
Jo det är jag medveten om och det är inte den första jag äger heller, men detta rummlande har jag inte haft på några av mina andra Volvo dieslar tyvärr...känns som om något har lossnat och är med och skramlar lite..
#1433243
Hade liknande när jag köpte min -19 d3 inscription. Det bytte motorfäste som tydligen är en svaglänk enligt PT men det löste inte problemet utan det var ett stag bakom kylaren som mutter hade lossnat och låg och vibrerade bara vid vissa varvtal :) Men in med bilen så löser dem det åt dig så inget och oroa sig för trots det är otroligt tråkigt.
#1433247
Tackar för tipset, ja motorfästena hade tydligen redan gett upp så de byts i morgon, ska nämna detta staget också, även avgassystemet bakåt upplever jag som om det ligger å skaver mot karossen å ger ett j-ligt störande ljud som jag inte orkar med. men de fixar "grabbarna Grus på Helmia i möra" :-) :-) :-)
#1434195
Då är Volvon fixad, med nya motorfästen och delvis avgas upphängning är utbytt.
Tyvärr varade inte lyckan mer än 2 dagar när Olyckan var framme, nämligen i Fredags 5/3 lämnade jag in bilen för en grundlig in och utvändig tvätt när en av de "Stressade"tvättslavarna skulle köra ut bilen efter färdig tvätt och hade så brått att han glömde stänga V bakdörr som blev totaltvrakad i port väggen ,, Näää Fy-N vad jag blev Arg att jag inte tog livet av denna Snorungen.
Så det blev en resa med tre dörrar upp till Helmia bil i KSD, och de konstaterade att denna bil blir borta i minst 3 veckor Blääääää. Vilket j-vla krångel när jag enbart skulle vaska av bilen.
Återkommer när den är fixad om den nu blir som den var.
"Fire in the Rain"

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]