Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus
Är det någon som vet om det finns/kommer att finnas för Ipod Shuffle?

/M
av Noodles
Grymt!

Frågan är vad den blir att kosta?

Magnus
Note: iPod not included. Volvo iPod Adapter does not fit the iPod Shuffle.
Användarvisningsbild
av ER
116$här
Inte kompatibel med Volvo GPS eller RTI och den ersätter CD-växlaren.
av Walle
Jag FATTAR inte hur dom kan ta ut nästan 1000:- för en så här grej. Det är ju inte ens en spelare, utan en sladdstump för att kommunicera med IPODEN. Men förhoppningsvis kanske den här grejen banar väg för piratkopior till en tiondel av priset... vem vet.
Jag tänker då inte betala 1000:- för kabeln iaf.

/Walle
Användarvisningsbild
av ER
Walle skrev:Jag FATTAR inte hur dom kan ta ut nästan 1000:- för en så här grej. Det är ju inte ens en spelare, utan en sladdstump för att kommunicera med IPODEN. Men förhoppningsvis kanske den här grejen banar väg för piratkopior till en tiondel av priset... vem vet.
Jag tänker då inte betala 1000:- för kabeln iaf.

/Walle
Bara och bara en kabel. Det är hela styrenheten som ingår och du får nöjet att kunna styra en iPod med rattens fjärrkontroll för stereon.
Budjet alt. är att köpa en kassettadapter från Clas i sjön för ca 180kr inkl strömadapter, men då får du styra allt utom ljud via MP3-spelaren.
av Noodles
Är det nån som har sett pris på den här i Sverige då?
Hittar den inte heller på Volvocars.se

Kassetadapter ser alldeles för fult ut :wink:
Användarvisningsbild
av ER
Noodles skrev:Är det nån som har sett pris på den här i Sverige då?
Hittar den inte heller på Volvocars.se

Kassetadapter ser alldeles för fult ut :wink:
Tror den är US/Canada only
av Walle
ER: Jo, fast jag tror inte denna styrenhet har varit så svår för volvo att ta fram då den kommunicerar med deras redan befintliga CD-växlar ingång. Antar att dom byggt upp den på samma protokoll så att man i princip simulerar CD-växlare.
Och elektroniken i denna styrenhet kostar nog inte många kronor, så jag tycker nog fortfarande 1000:- är lite väl mycket för den här lilla styrenheten... :lol:

/W
av fn
Jag tror inte att Volvos Ipod-adapter är samma som den man beställer från discountcarstereo.com, någon som vet?
Någon som vet varför dessa adaptrar bara finns i USA och Canada? Det borde ju passa vilken Volvo V70, S60 etc. var än i världen den finns.
Försökte beställa från discountcarstereo.com men man kunde bara betala med sitt visakort om man var boende i USA eller Canada. I annat fall var man tvungen att ha penagar innestående på Pay-Pal och på vägen dit förvillade jag bort mig och vågade inte sätta pengar där.
Kommer nog därför vänta och hoppas på att Volvo kommer erbjuda denna adapter här i Sverige. :???:

Noterat, tack!

Packbox kamaxel

Är de samma packbox på avgas och insug […]

Ny Kartuppdatering

Mottager alla tips frân kunniga personer. Ib[…]

Tror du inte din bil klarar en tvärnit fr&ari[…]