Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Svein2
Hei.

Er helt ny på forumet.
Jeg har importert en V70XC 2001mod. fra USA. Har hatt den i et halvt år og er meget godt fornøyd, ingen problem av noe slag. Det jeg lurer på er om det er mulig å bytte tripteller og instrument fra å vise miles til å vise kilometer. Eventuelt laste ned ny software.

Godt nyttår.
av *pettson*
Loner skrev:Ja det är möjligt, dock så säger pettson att hans lokala volvo-mekar inte klarar av det, utan han fick gå till en 3:e part med kundens bil.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2&start=15

/L
helt korrekt...
Motala skobes ville inte befatta sej med problemet.. rejmes *kunde inte då detta är omöjligt*.... en tredje part i en ort en bit härifrån.. skrattade och löste problemet lekande lätt. Du byter instrument tavlan till en svensk och får sedan bilen omprogrammerad till svensk så löser sej problemet.

En miles är förresten 1.609344 kilometer :lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
tror tillomed att du inte behöver ladda mjukvara, utan att det är en parameter man byter med VIDA (har dock inte kollat)
sen så vill du väll att den talar svenska & då laddar man bara en mjukvara.
Användarvisningsbild
av Svein2
Tusen takk for svar. Reiser til min lokale forhandler i løpet av dagen.
Eneste problemet er at han er sur fordi jeg ikke kjøpte bilen av ham. :twisted:
av *pettson*
Svein2 skrev:Tusen takk for svar. Reiser til min lokale forhandler i løpet av dagen.
Eneste problemet er at han er sur fordi jeg ikke kjøpte bilen av ham. :twisted:
det ska han skita i... väljer han att ha ett serviceställe så får han serva även bilar från andra platser..
En tidigare arbetsplats jag haft var likadan.. dom räknade statistik på hur många bilar som sålts av ett konkurrerande företag dom servade.. och insåg att dom åkte hellre 15 mil för att köpa bilen då detta lönade sej för kunden (prisskillnaden var ca 10-15000).. för att sen serva bilen hos oss under garantitiden..och framtiden. Och det knorrades vilt om detta helt utan anledning..
Användarvisningsbild
av Svein2
Kommer akkurat nå fra min volvoforhandler. Han sa det var mulig å gjøre om infosentralen(fârdsdator) slik at det ble km og liter istedetfor miles og gallon. Tripteller var det ikke noe å gjøre med, ettersom denne måtte følge milesteller på bilen. Syns det høres rart ut.
Da måtte jeg skifte hele instumentet til ca. kr.10000,-.
Skal sjekke med flere forhandlere.
av *pettson*
Svein2 skrev:Kommer akkurat nå fra min volvoforhandler. Han sa det var mulig å gjøre om infosentralen(fârdsdator) slik at det ble km og liter istedetfor miles og gallon. Tripteller var det ikke noe å gjøre med, ettersom denne måtte følge milesteller på bilen. Syns det høres rart ut.
miltalet kan han själv skriva in i bilens dator.. EN GÅNG.. och det här är den gången..då skriver han din exakta mätarställning i KM istället för i miles.. sen stämmer allt.. :idea: Så är iallafall gjort på den som vi lämnade. :idea:
Användarvisningsbild
av CarMan
*pettson* skrev:
Svein2 skrev:Kommer akkurat nå fra min volvoforhandler. Han sa det var mulig å gjøre om infosentralen(fârdsdator) slik at det ble km og liter istedetfor miles og gallon. Tripteller var det ikke noe å gjøre med, ettersom denne måtte følge milesteller på bilen. Syns det høres rart ut.
miltalet kan han själv skriva in i bilens dator.. EN GÅNG.. och det här är den gången..då skriver han din exakta mätarställning i KM istället för i miles.. sen stämmer allt.. :idea: Så är iallafall gjort på den som vi lämnade. :idea:
Tror den där beskrivningen stämmer ganska bra på gammla V70.
på nya så hämtar han själv mätarställningen, men jag tror man kan välja km eller miles på andra ställen, men har det inte i huvet.
av *pettson*
CarMan skrev:
*pettson* skrev:
Tror den där beskrivningen stämmer ganska bra på gammla V70.
på nya så hämtar han själv mätarställningen, men jag tror man kan välja km eller miles på andra ställen, men har det inte i huvet.
tja han hade en 2002 års modell.. :wink:

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]