Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Idag råkade jag ut för något underligt. Kanske en okänd funktion för mig eller något annat.
När jag hade parkerat bilen hos en bekant och vi satt på baksidan av hans stuga och drack lite kaffe i den tryckande värmen (+30 i skuggan) så startar bilen kupefläkt att blås in restkylan från ECC:n. Detta utan att bilen är igång och den var inte låst (dock utan nyckel i t-låset). Bilen hade stått i ca: 20 min i solen när det händer.
Jag går fram till bilen och tittar lite furundrat över vad den gör. Där efter kliver jag in och startar bilen, var på den återgår till normalt läge.

Har någon varit med om detta??

/Henrik
av Frigge
Det är precis som det ska. Klimatanläggningen är programerad att göra det för att recirkulera luften i kupèn, allt för att motverka dålig lukt från kondensvatten som blir.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av henka35
Tackar Frigge! Nu slipper man fundera över det... 8)

/Henrik
av S60AWD2.5T
Den kan gå igång en stund under en period på 50 minuter efter att du slagit av tändningen.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Aa det är inga problem, hände mig för nån dag sedan , vi hade 27+ ...vilket strålande väder vi har.... :D

Gjorde en service och kontroll av spridarna p&arin[…]

Bygga vevhusventilation?

Tjena! Jag har nyligen köpt en 944 med b230fk[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]

Rimlig slutsats, du kan ju testa servoverkan om du[…]