Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Paperboy
Jag kör med 20% E85 nu i min S60-05 140hk, bilen är piggare än innan och går jämnare
av Jaco
20% alltså och inga problem? Hur länge har du kört med denna koncentration?
Användarvisningsbild
av Paperboy
ca 200 mil bilen har gått 800 mil
av Jaco
Och den är inte justerad på något sätt för att klara detta drivmedel? Är lite sugen på att prova, men lite rädd också om det skulle bli nåt skit med bilen.
av S.t.r.a.n.D
Jag har ingen egen erfarenhet av det men jag har sett att flera skrivit att dom flesta bilar klarar upp till 35-40% utan någon som helst ombyggnation. Sen har jag sett ett fåtal som kör på 70-80% och säger att det går fint, även någon 100%. Men så högt skulle jag inte våga köra på men 20-30% ska nog inte vara några problem.
av Addekarlsson
Jag har inga egna erfarenheter, för E85 finns inte där jag bor.
Men blanda 20/80 E85/bensin till att börja med, sen ökar du E85 med 5% för varje tankning tills du märker att bilen börjar gå lite sämre. Då backar du 5% igen, så har du hittat blandningen för din bil.
För alla bilar beter sig lite olika i detta.

Jag kommer kasta mig på E85-pumpen så fort det kommer hit till ödeskogen 38, buske 3. :wink:

Mvh/ Adde
av Jaco
Har idag tankat i ca 30% med E85 och bilen går som ett spjut!!! ;) Nämen skämt åsido, märker ingen skillnad alls - förutom att plånboken kändes lite tjockare när jag rullade därifrån...
Användarvisningsbild
av Paperboy
Jaco skrev:Har idag tankat i ca 30% med E85 och bilen går som ett spjut!!! ;) Nämen skämt åsido, märker ingen skillnad alls - förutom att plånboken kändes lite tjockare när jag rullade därifrån...

Blir det för mkt så att inte insprutningen klara av att fetta upp så tänds motorstyrningslampan vilket man släcker med att lossa batteripolen i ca 20min
av Jaco
Okej, tack för tipset!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]