Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Harald
#16293
Når jeg startet opp bilen i dag kom denne meldingen i displayet:

Larmsystem service erfordras

Meldingen forsvinner etter ca 10 sekunder, så er alt tilsynelatende OK

Noen som har forslag til hva som kan være problemet?
av zenobia
#16358
Här kommer ett förslag..

Batteribackupen i sirenen är slut...


.
Användarvisningsbild
av Harald
#16380
Takk for svar.

Noen som vet hvor man kan kontrollere dette salv?
Hvor ligger batteribackupen på signalhornet
av zenobia
#16384
Batteriet sitter inne i sirenen.

Tror man måste byta hela enheten. Men be någon kolla detta innan du byter, så att det inte blir i onödan.

Kolla på http://www.jb-bildemo.se


Dom har säkert begagnade.
Användarvisningsbild
av Harald
#16649
Nå oppfører den seg litt annerledes.
I noen dager har jeg fått feilmelding i displayet - hver gang jeg setter på tenningen
Men, i de siste dagene har det kommet en nye melding som sier at jeg må kontrollere bilen fordi alarmen har vært utløst.
Hvis jeg følger med bilen når jeg låser den, utløses alarmen i løpet av en tid (alarmhorn tuter i ca 30 sekunder (høres nesten ikke) og blinklys blinker i noen minutter.

Noen som har opplevd noe lignende?
Användarvisningsbild
av Harald
#16669
Æ har tænkt.
Mistenker at det er batteriet som er problemet.
batteriet er snart 6 år (bilen er produsert 26 november 1999 - tidlig for en V70N),
Jeg målte hvilespenning med tenning og kjørelys på. Den var ca 11.5v - og det er for lite.
av Knasen
#16705
Du kan ju alltid kolla att dina larmkontakter är ok, först och främst huvenkontakten, Var har du mät späningen?
Användarvisningsbild
av Harald
#17746
Ny Info:

Med alarm-sirene sikring på plass, går alarm av rett som det er etter at alarmen er slått på.

Med alarm-sirene sikring ut (fjernet), går ikke alarm av før jeg utløser den selv (bevegelses-sensor i kupe). Men da kommer ingen lyd (selvfølgelig), bare blinkingi blinklys.

Når jeg fjerner sikring til alarm-sirene, kommer ikke noe alarm fra sirenen. Det vil si at batteribackupen i sirenen er tom.
Mulig at det er alarm-sirenen som forårsaker alle problemene (som nevnt tidligere).

Så til spørsmålet:
Hvordan kommer jeg enklest til sirenen. Må jeg ta ut innerskjermen på høyre framhjul, eller er det en enklere måte??
av zenobia
#17751
Siren, byte

Borttagning
-Avaktivera larmet.
-Vinkla ut framhjulet åt höger.
-Slå av eller borra loss popnitarna på framkanten av innerskärmen.
-Ta bort plastmuttrarna för innerskärmens skyddsplåt och ta bort skyddsplåten.
-Lossa framkanten av innerskärmen och vik undan.
-Lossa skruvarna för sirenen och ta bort sirenen.
-Koppla ur kontaktstycket.


Ditsättning
-Koppla in kontaktstycket, placera sirenen i rätt position och dra fast skruvarna för sirenen. Åtdragningsmoment: 10 ± 2,5 Nm.
-Ta bort rester av gamla popnitar och nita fast innerskärmen.
-Sätt dit skyddsplåten.
Obs! Efter byte av siren, måste sirenen konfigureras. Detta utförs i VADIS bilkommunikation.
Användarvisningsbild
av ufriman
#18002
Vi hadde samma problem med våran v70 (avdelningsbil) det var givaren i taket som byttes innan det var ok var den inne 4 ggr massa skumma fel
V50 T5, Motor dör

Ser okey ut. Hade du ur ECM och rengjorde den?

Hej igen! Har äntligen fått fixat bilen[…]

Oljebyte på en ny bil

Vad hindrar dig att byta oftare nu innan garantit[…]

BCM-0076 bytt ABS enhet.

Hej! Lång historia kort så hade jag o[…]