- mån 23 jul 2012, 11:45
Har haft problem med att antispinn och ABS lampan lyser och båda lägger av samt nu igår så börja motorlampan även lysa.
Så jag åkte till en bekant som har felkodsläsare och fick då upp ECM510F samt BCM0011/0012 vilket mycket riktigt va som jag trodde att en absgivare gett upp och i det här fallet vänster fram.
ECM-510F Hastighetsignal
ECM-510F Hastighetsignal. För hög signal
ECM-510F Hastighetsignal. För låg signal
ECM-510F Hastighetsignal. Signal saknas
ECM-510F Hastighetssignal
ECM-510F Hastighetssignal. Felaktig signal
BCM-0012 Hjulsensor vänster fram
BCM-0012 Hjulsensor vänster fram. Felaktig signal
BCM-0012 Hjulsensor vänster fram. Mekaniskt fel
BCM-0011 Hjulsensor vänster fram
BCM-0011 Hjulsensor vänster fram. Felaktig signal
Hur som helst så plockade jag ur den förut och det var bra skitigt där, trodde de skulle va rent men har inte pillat med sånt här tidigare så har ingen aning.
Kollade i hålet hur kransen såg ut och den var rätt sliten såg även att det fattades kuggar på en yta av ca 2 cm, ska det vara så?
Bild på givaren:
Så jag åkte till en bekant som har felkodsläsare och fick då upp ECM510F samt BCM0011/0012 vilket mycket riktigt va som jag trodde att en absgivare gett upp och i det här fallet vänster fram.
ECM-510F Hastighetsignal
ECM-510F Hastighetsignal. För hög signal
ECM-510F Hastighetsignal. För låg signal
ECM-510F Hastighetsignal. Signal saknas
ECM-510F Hastighetssignal
ECM-510F Hastighetssignal. Felaktig signal
BCM-0012 Hjulsensor vänster fram
BCM-0012 Hjulsensor vänster fram. Felaktig signal
BCM-0012 Hjulsensor vänster fram. Mekaniskt fel
BCM-0011 Hjulsensor vänster fram
BCM-0011 Hjulsensor vänster fram. Felaktig signal
Hur som helst så plockade jag ur den förut och det var bra skitigt där, trodde de skulle va rent men har inte pillat med sånt här tidigare så har ingen aning.
Kollade i hålet hur kransen såg ut och den var rätt sliten såg även att det fattades kuggar på en yta av ca 2 cm, ska det vara så?
Bild på givaren: